مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت: طرح ویژه کنترل تاخیر اتوبوس‌های برون شهری در  پایانه‌های مسافربری استان کرمان اجرا می‌شود.

احسان عراقی زاده گفت: طرح ویژه کنترل تاخیر اتوبوس‌های مسافربری جاده‌ای از مبادی پایانه‌های مسافربری استان کرمان، هنگام آغاز سفر و درحین سفراز تاریخ ۱۰ دی ماه امسال  به مدت یک هفته  در حال اجرا است  و با شرکت‌ها و رانندگان متخلف، برخورد قانونی خواهد شد.

او افزود: طرح ویژه کنترل تاخیر‌های مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوس‌های جاده‌ای برای دومین مرتبه طی امسال  اجرایی می‌شود و در صورت مشاهده تخلف، متخلفان به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ معرفی می‌شوند و با توجه به اهمیت موضوع، کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات در همان زمان و مکان تشکیل می‌شود و به این نوع تخلف به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد.  

عراقی زاده تصریح کرد: کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات با عضویت مدیرکل، معاونت حمل ونقل، روسای ادارات حقوقی و حمل و نقل مسافر، نماینده انجمن صنفی بخش مسافر و... تشکیل می‌شود و معمولا آرا برای شرکت‌ها و رانندگان متخلف از جریمه نقدی تا لغو پروانه فعالیت و کارت هوشمند رانندگان صادر می‌شود.

او با اعلام سامانه تلفنی ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ از مسافران خواست هر گونه شکایت، انتقاد و یا پیشنهاد مرتبط با حمل و نقل مسافر اعم از شرکت‌های مسافربری ناوگان اتوبوس و سواری کرایه و رانندگان حرفه‌ای را  به این سامانه‌ها اطلاع دهند.

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به فعالیت ۸۶ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافربری جاده‌ای حوزه شمال استان اشاره کرد و گفت: تعداد ۴ هزارو ۳۰۰ نفر راننده،   سالانه حدود ۷ میلیون  و ۵۰۰ نفر مسافر را از مبادی داخلی به داخل و خارج از استان جابه جا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار