مدیر گروه جهادی «هفت بهشت» همدان گفت: از ابتدای تابستان امسال در ۲۰ روستا و مناطق حاشیه شهر همدان اردو‌های یک روزه جهادی توسط این مجموعه برگزار شد.

مرضیه مرادی افزود: این اردو‌ها با هدف افزایش نشاط اجتماعی، ارتقاء سلامت و رونق کسب و کار خانواده‌ها با همت جوانان دغدغه‌مند برگزار شد.

او اردو‌های جهادی را راهی برای خدمت رسانی به مردم مناطق کم برخوردار عنوان کرد و گفت: نخستین اقدام این گروه نیازسنجی از ظرفیت‌ها و نیاز‌های منطقه بود که متناسب با آن برگزاری برنامه‌های فرهنگی، جُنگ‌های شادی، کارگاه‌های آموزشی کسب و کار، کارگاه‌های آموزشی خانواده، مهد شادی، تجهیز کردن کتابخانه، آموزش کمک‌های اولیه، اهدای هدایای فرهنگی، اهدای اسباب بازی، برپایی ایستگاه‌های پزشکی و پرستاری و غرفه‌های نمایشگاهی انجام می‌شود.

مدیر گروه جهادی «هفت بهشت» همدان هدف از برگزاری این برنامه‌ها را ترویج و تعمیم روحیه ایثارگری جوانان جهادی، آماده سازی جوانان مناطق حاشیه شهر، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس در رویارویی با مسائل زندگی و استفاده از ظرفیت‌ها و موقعیت‌های خود در روستا به ویژه در ایجاد مشاغل خُرد و خانگی دانست و تصریح کرد: شاید این امر بتواند از آسیب هایی، چون مهاجرت، طلاق و اعتیاد در روستا‌ها کم کرده و شروع راهی باشد برای گروه‌های دیگر و مسئولان تا توجه ویژه‌ای به مناطق روستایی و کم برخوردار شود.

مرادی گفت: با وجود تمام مسائل، مشکلات و سنگ اندازی‌های پیش روی گروه‌های جهادی توسط بعضی افراد و با وجود حمایت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، ارشاد و تبلیغات اسلامی، تمام این خدمات به صورت رایگان به آحاد مردم ارائه می‌شود و همه اعضای این گروه به صورت کاملاً داوطلبانه در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه برای خدمت رسانی به مردم بن بستی وجود ندارد، افزود: همیشه نیاز نیست که انسان‌ها وضع مالی خوبی داشته یا دارای پست و مقام باشند تا بتوانند از یکدیگر دستگیری کنند، هر انسانی می‌تواند در هر جایگاهی که دارد با وقت و تخصص خود گامی مؤثر در خدمت رسانی به همنوعش بردارد.

گروه جهادی «هفت بهشت» همدان فعالیت خیرخواهانه و داوطلبانه خود را از سال ۹۸ با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، افزایش امید و نشاط اجتماعی و تسهیلگری اشتغال آغاز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.