متقاضیان اخذ تسهیلات کارفرمایی برای ثبت نام و درخواست تسهیلات ابتدا به سایت app.barkat.ir مراجعه و در قسمت مشاغل بنگاهی و کارگاهی ثبت نام نمایند.

کارشناس هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری شادگان گفت:کلیه متقاضیان اخذ تسهیلات کارفرمایی (توسعه‌ای و تکمیلی) برای ثبت نام و درخواست تسهیلات ابتدا به سایت app.barkat.ir مراجعه و در قسمت مشاغل بنگاهی و کارگاهی ثبت نام نمایند.

او می‌گوید: انجام این فرایند‌ها از طریق پیامک به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

البوغبیش گفت: این تسهیلات قرض الحسنه با سود ۴ درصد و با دوره بازپرداخت ۷ ساله است.

به گفته او برای ارائه هرگونه توضیحات به دفتر بنیاد برکت واقع در خیابان ولایت جنب حوزه علمیه برادران در روز‌های شنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر مراجعه نمایند.

البوغبیش ادامه داد:کلیه طرح‌های کارفرمایی ملزم به بیمه نمودن افراد بکارگیری شده در صندوق تامین اجتماعی می‌باشند.

پرونده متقاضیان پس از انجام مراحل ثبت نام و بررسی‌های لازم توسط بنیاد برکت پس از آن در کارگروه اشتغال شهرستان مطرح می‌شود و درصورت تایید طرح به بانک عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی خواهد شد.

او گفت: طرح خود اشتغالی (انفرادی) فقط در روستا‌های هدف بنیاد برکت شامل روستای سالمی، گیداری، عبودی، بوزی سیف، جفال، نهر جدید و منطقه چومه سیدعلوان با شرایط فوق الذکر و بدون طرح در کارگروه اشتغال قابل پرداخت است.

کارشناس هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری شادگان، گفت: از شرایط دریافت تسهیلات عدم داشتن بیمه اجباری تامین اجتماعی، داشتن کارت پایان خدمت سربازی برای آقایان، عدم استخدام در دستگاه‌های دولتی، نهاد‌ها و نیرو‌های مسلح است و همچنین حداقل ۱۰ درصد بعنوان سهم آورده نقدی یا غیر نقدی توسط متقاضی برای طرح‌های کارفرمایی الزامی می‌باشد.

این تسهیلات از طرف بنیاد علوی، بسیج سازندگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز قابل پرداخت است. شرایط ثبت نام برای تسهیلات در این نهاد‌ها توسط خود آن‌ها اعلام خواهد شد.

البوغبیش در پایان گفت: تسهیلات مشابه برای افرادی که خدمت نظام وظیفه (سربازی) آن‌ها از سال ۹۷ لغایت ۱۴۰۱ به اتمام رسیده است و دارای مدرک مهارتی از مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ی هستند نیز قابل پرداخت است. آن‌ها می‌توانند با مراجعه به نظام وظیفه شادگان از تسهیلات جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ بهره‌مند شوند. واجدین شرایط دریافت تسهیلات باید برای ثبت نام به دفتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.