سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گفت: در ۹ ماه نخست امسال ۱۷۱ میلیون دلار از خراسان شمالی به ۳۶ کشور صادرات صادر شد که ۴۵ میلیون دلار بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

 سرپرست معاونت اقتصادی استانداری درکارگروه توسعه صادرات استان از افزایش صادرات محصولات از خراسان شمالی خبر داد و گفت: در ۹ ماه نخست امسال ۱۷۱ میلیون دلار از استان به ۳۶ کشور صادرات داشتیم این در حالی است که این مقدار پارسال ۱۲۶ میلیون دلار بود.

صادرات ۵۰ سر راس اسب اصیل ترکمن و برگزاری نمایشگاه بهاره در استان هم از دیگر موضوعاتی بود که امروز در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان مطرح شد.

فخر موحدی گفت: صادرات اسب اصیل ترکمن بعنوان کالای ارزشمند برای استان است و به دنبال این هستیم کالا‌هایی که مخصوص استان است از گمرک همین جا صادر شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: برای صادرات اسب همکاری و هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف استان از جمله هیات سوارکاری، سازمان جهاد کشاورزی، اداره صنعت معدن و تجارت و اداره کل دامپرشکی نیاز است.

صادرات اسب اصیل ترکمن موجب کسب و کار سالم و افزایش سبد صادرات در استان می‌شود.

اسب ترکمن یکی از برجسته‌ترین مزیت‌های استان خراسان شمالی است و بیش از هزار سر اسب ترکمن در خراسان شمالی نگهداری می‌شود و استان ذخیره گاه ژنتیک اسب ترکمن شناخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.