سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: دانش آموزان در مدارس و دانشجویان در دانشگاه ها حتما از ماسک استفاده کنند.

عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: ورود ویروس و  سویه های جدید را به کشور به طور جدی بررسی می کنیم . ما با کشورهای شرق آسیا و اروپا  تبادلات مسافری داریم و  سویه جدید در آزمایشگاه های کشور شناسایی شده است. در حال حاضر افزایش مراجعه کنندگان سرپایی و حتی فوت ناشی از کرونا در کشور نداشته ایم.

به گفته وی، مراکز درمانی و تیم های واکنش سریع از آمادگی لازم برخوردار هستند.

دانش آموزان در مدارس و دانشجویان در دانشگاه ها حتما از ماسک استفاده و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند. تزریق واکسن کرونا برای گروه های پر خطر و افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از نوبت تلقیح قبلی آن ها گذشته از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا تزریق واکسن شدت بیماری را کاهش می دهد.

شیراوژن افزود: سویه های شناسایی شده میزان سرایت پذیری بالایی داشتند، اما شدت مرگ و میر در آن ها بالا نیست. آمار بالای فوت ناشی از کرونا در دنیا به دلیل ابتلای زیاد افراد به این بیماری است.

او ادامه داد: میزان مراجعه به مراکز واکسیناسیون با توجه به بهبود شرایط کاهش پیدا کرده است. افراد باید توجه کافی به امر تزریق واکسن داشته باشند. در سایت دانشگاه های علوم پزشکی آدرس مراکز واکسیناسیون بارگذاری شده است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: مراقبت ها در مرزهای سه گانه طبق دستور رئیس جمهور به طور جدی پیگیری می شود، افراد علامت دار قرنطینه می شوند. 

شیراوژن اظهار کرد: داشتن برگه تست برای عبور و مرور از مبادی ورودی و خروجی مرزها الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.