معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: ۳ پروژه برای پارکینگ‌های تهران داریم که یکی از آن‌ها پارکینگ نیایش در ضلع غربی پردیس سینمایی ملت است.

چند روز گذشته بود که باشگاه خبرنگاران جوان گزارشی تحت عنوان کسری پارکینگ در پایتخت منتشر کرد و بازخوردهای این گزارش نشان داد که شهروندان تهرانی از کمبود جای پارک بسیار رنج می برند و خواستار رسیدگی به این معضل بزرگ هستند زیرا همه روزه از پیر تا جوان در این شهر بزرگ در حال تردد هستند و برای پیدا کردن جای پارک و یا پارکینگ که خیالشان از بابت خودرو خود راحت باشد، زمان زیادی از آنها را تلف می کند.

البته تعدادی از مسئولان در سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران معتقدند که  نمی‌توان به طور دقیق گفت تهران به چه تعداد پارکینگ نیاز دارد چراکه تعداد خودرو‌ها در حال افزایش است، اما متعهد هستیم طبق تکلیفی که شورای شهر در بودجه ۱۴۰۱ برایمان تعیین کرده، عمل کنیم، احداث پارکینگ کاری نیست که یکساله به نتیجه برسد؛ برای مثال ساخت یک پارکینگ با ظرفیت حدود ۴۰۰ فضای پارک، مبلغی در حدوده ۱۰۰ الی ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه و ۲ الی ۲.۵ سال زمان نیاز دارد.

با این حال روز گذشته چنین معضل مهمی را از عباس شعبانی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران پیگیری کردیم، او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد که طراحی پروژه پارکینگ و چگونگی آن با سازمان حمل و نقل شهرداری تهران است و ما فقط پیمانکار آن ها هستیم یعنی این سازمان باید سفارش ساخت پارکینگ به ما بدهد تا انجام دهیم.

وی بیان کرد: ۳ پروژه برای پارکینگ‌های تهران داریم که یکی از آن‌ها پارکینگ نیایش در ضلع غربی پردیس سینمایی ملت است که ظرفیت آن ۱۲۰۰ خودرو است، پارکینگ مینابی هم جزو آنهاست که به صورت جدی در حال اجرای این پروژه‌ها هستیم.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا این ۳ پارکینگ تا پایان سال افتتاح خواهد شد یا خیر؟ گفت: خیر این پارکینگ‌ها تا پایان سال افتتاح نمی‌شود و قطعا برای سال آینده است.

البته شهردار تهران هم بار‌ها درباره پارکینگ سازی در پایتخت نکته‌هایی را مطرح کرده، اما باید منتظر ماند و دید که این صحبت‌ها چه زمانی به مرز تحقق می‌نشیند و تکلیف همین ۳ پارکینگ چه می‌شود...!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
هرجا که مرکز تجاری ویزه است بایدپارکینگ مسقف داشته باشد.مثلا در بنی هاشم ،نلسون ماندلای شمال و...نیاز به پارکینگ مسقف طبقاتی دارند جه بسا اگر این پارکینگ ها وجود داشتند بسیاری از تردد های غیر ضرور،آلودگی هوا،مصرف سوخت کمتر در پی داشته واین بخاطر چرخش رانندگان برای یافتن پارکینگ می باشد.اگر قرار است مرکز تجاری چند طبقه ایجاد شود باید سازنده پارکینگ طبفاتی ایجاد گردد هم باعث جذب مشتری بیشتر برای مرکز تجاری شده هم مشکلات دیگران را حل میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۱ دی ۱۴۰۱
تنها راه رهایی از الودگی و ترافیک، کوچ از شهرهای بزرگ و رفتن به بخش های کم جمعیت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
همه ایستگاههای متزو باید پارکینگ هزار تایی داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
سلام ،

ای خدا شکرت ،
هنوز من را نفروخته اند ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
شهرستانها را رسیدگی کنید که اینهمه اسنپ نریزه تو خیابان و باعث الودگی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۱ دی ۱۴۰۱
خواهشا برای محله شمیران نو در منطقه چهار که محله تجاری هست پارکینگ درست کنید تو پادگان نیروی دریایی لطفا بخدا کار بهشتی و خوبی هست خواهشا رسيدگي کنيد التماس میکنیم