مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم گفت: هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های ورزشی دانشگاهی در کشور نیاز است.

علی دوست در مراسم افتتاح زمین تنیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با توجه به تورم موجود هزینه‌های تکمیل طرح‌های ورزشی در دانشگاه‌ها افزایش یافته و ما درصدد هستیم با کمک بخش خصوصی، خیرین و اعتبارات دانشگاه‌ها این طرح‌ها را به اتمام برسانیم.

وی در خصوص سرانه ورزشی دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: سرانه فضا‌های سرپوشیده ورزشی حدود ۸۶ سانتیمتر مربع است که با احتساب فضا‌های روباز بیش از دو متر می‌شود که در نظر داریم این سرانه را ارتقاء دهیم.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، توسعه فضا‌های ورزشی جهت بهره مندی دانشجویان دختر را از دیگر اولویت‌های خود عنوان کرد و گفت: حدود ۶۰ درصد از دانشجویان ما را دختران تشکیل می‌دهند، اما برخی اماکن ورزشی برای بهره مندی آن‌ها ساخته نشده است که باید آن‌ها را اصلاح نماییم.

وی توسعه فضا‌های ورزشی خوابگاهی را از دیگر برنامه‌های تربیت بدنی وزارت علوم دانست و گفت: با توجه به استفاده بیشتر دانشجویان از فضا‌های ورزشی خوابگاهی ارتقاء این فضا‌ها در برنامه‌های ما قرار دارد.

علی دوست تغییر کاربری فضا‌های غیر ورزشی به ورزشی را دیگر برنامه وزارت علوم جهت توسعه فضا‌های ورزشی عنوان کرد و گفت: ما در حوزه برگزاری مسابقات ورزشی نیز توانستیم امسال ۴ المپیاد ورزشی را در تابستان اجرا کنیم که یک المپیاد نیز تا پایان سال برگزار خواهد شد.

زمین تنیس سردار شهید سلیمانی دانشگاه حکیم سبزواری با اعتبار ۵۶۰ میلیون تومان شامل دو زمین تنیس به وسعت ۱۳۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار