مدیر بهره برداری آب و فاضلاب استان یزد گفت: راهکار‌های زیادی برای پیشگیری از یخ زدگی کنتور‌های آب در منازل وجود دارد.

پاکدل مدیر بهره برداری آب و فاضلاب استان یزد گفت: با سرد شدن هوا خطر یخ زدگی کنتور آب افزایش می‌یابد که یخبندان در عمق زمین پیشروی می‌کند و انشعابات کنتور آب از اجزایی هستند که در معرض یخ زدگی هستند.

او بیان کرد: بعضی اماکن بیشتر در معرض یخ زدگی کنتور هستند در حالی که از آب در لوله انشعابی استفاده شود این لوله‌ها کمتر دچار یخ زدگی می‌شود.

پاکدل تصریح کرد: در یزد و بعضی روستا‌های این استان به علت بی احتیاطی و پیشگیری نکردن شهروندان کنتور‌های آب دچار یخ زدگی می‌شود.

مدیر بهره برداری آب و فاضلاب استان یزد ادامه داد: بهترین عایق برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور‌های آب خاک اره است که می‌توان آن را در کیسه‌های فریزر قرار داد و با کیسه‌های متعدد خاک اره یا کاه داخل حوضچه کنتور را پر کرد.

او گفت: بعضی افراد که به خاک اره یا کاه دسترسی ندارند می‌توانند لباس‌ها یا پتو کهنه را با قرار دادن در کیسه‌های فریزر داخل حوضچه کنتور آب قرار دهند.

پاکدل بیان کرد: همین کار ساده از یخ زدن کنتور جلوگیری می‌کند با یخ زدگی، آب ۹ درصد افزایش حجم پیدا می‌کند که سبب یخ زدن لوله‌های آب می‌شود و جریان شدید آب باعث ایجاد آسیب برای منازل مردم می‌شود.

پاکدل تصریح کرد: هر گونه خسارت که به این دلیل به منازل مردم وارد شود، شهروندان یا شرکت آب و فاضلاب مسئولیت آن را بر عهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار