مدیر فنی اسبق تیم‌های ملی کشتی آزاد برای کشتی گرفتن کامران قاسمپور در وزن المپیکی پیشنهاداتی را به او ارائه کرد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در دیدار نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ برابر آمریکا با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند، اما یکی از نکات قابل توجه این دیدار مبارزه کامران قاسمپور دارنده ۲ مدال طلای وزن ۹۲ کیلوگرم جهان مقابل کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم بود که با شکست ۵ بر صفر قاسمپور همراه شد.

شکست قاسمپور برابر اسنایدر در شرایطی بدست آمد که با توجه به ۲ کیلوگرم ارفاق وزن در رقابت‌های جام جهانی، قاسمپور با داشتن وزنی در حدود ۹۰ کیلوگرم و حتی کمتر، حدود ۱۰ کیلوگرم از حریف پر قدرت آمریکایی وزن کمتری داشت و همین موضوع باعث شد چهره شاخص کشتی ایران و جهان برابر اسنایدر هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد.

با توجه به غیر المپیکی بودن وزن ۹۲ کیلوگرم، کادر فنی تیم ملی که نمی‌خواهد شاهد رقابت حسن یزدانی و قاسمپور در وزن ۸۶ کیلوگرم باشد، برای نخستین بار این کشتی گیر را در فینال جام جهانی مقابل کایل اسنایدر عنواندار به میدان فرستاد که با اولین شکست قاسمپور در یک میدان خارجی همراه شد و باید دید در آینده متولیان تیم ملی چه برنامه‌ای برای این قهرمان مطرح کشورمان خواهند داشت.

در همین راستا علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک با بیان اینکه قاسمپور به خوبی ثابت کرده که در وزن اصلی خود یعنی ۹۲ کیلوگرم بی رقیب و توانمند است، گفت: او برای رفتن به وزن ۹۷ کیلوگرم نیاز به بالابردن توان جسمی و قدرت بدنی دارد. این موضوع در جام جهانی آمریکا به خوبی مشهود بود و همه دیدیم که در فینال از نظر بدنی کاملا با حریف نامدارش فاصله داشت.

مدیر فنی اسبق تیم‌های ملی تصریح کرد: تصمیم کادر فنی در خصوص تغییر وزن قاسمپور در جام جهانی را باید از هر دو طرف مورد نقد و بررسی قرار داد. شاید بگویند این تصمیم به هیچ عنوان درست نبوده و ما نتوانستیم در فینال به نتیجه قابل قبول برسیم. اما قاسمپور برای حضور در المپیک نیاز به تغییر وزن دارد. به همین دلیل باید تصمیم او در جام جهانی را منطقی دانست، چون او باید در وزن جدید محک می‌خورد و شرایط بدنی خود را محک می‌زد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد امید خاطرنشان کرد: اینکه قاسمپور در همین وزن بماند یا در وزن بالاتر برای المپیک تلاش کند، به شرایط و تصمیم خودش مربوط می‌شود که مطمئنا باید با مشورت کادرفنی صورت گیرد. ولی به نظر من اگر او زمان کافی داشته باشد، می‌تواند نقاط ضعفش را تا المپیک برطرف کند و قدرت بدنی‌اش را افزایش دهد. در نتیجه باید گفت که اگر نگاه قاسمپور و کادر فنی المپیکی است نباید زمان را از دست داد و باید از هر میدانی برای رسیدن به نتیجه نهایی استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار