محمد کرمی استاندار جدید سیستان و بلوچستان در نشست با شهردار، معاونان و مسوولان شهرداری زاهدان گفت: زیباسازی شهر زاهدان نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فضای شهری در روح و روان افرادی که در شهر زندگی می‌کنند و هم افرادی که وارد شهر می‌شوند تاثیر مستقیم دارد بنابراین تغییر چهره کنونی شهر زاهدان نیازمند کار دقیق، حساب شده و همچنین خلاقیت و نوآوری است.

محمد کرمی گفت: در بخش زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های شهری مثل آسفالت کیفیت کار بایستی مد نظر باشد و کار اصولی انجام شود، زیرا دوباره کاری، موجب تحمیل هزینه‌های گزاف به شهرداری خواهد شد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در امر زیباسازی شهر بیان کرد: محیط اطراف ساختمان‌های اداری و درب منازل بایستی توسط ادارات مربوطه و خود مردم به‌طور متحدالشکل زیباسازی و پیاده رو سازی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مساله فرهنگ سازی در حوزه تغییر چهره شهر بسیار اثر گذار است، گفت: امر فرهنگ سازی بایستی از طریق رسانه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی و خود شهرداری با استفاده از تبلیغات شهری تقویت شود.

وی اظهارداشت: در بحث ساخت و ساز‌ها درآمد شهرداری مهم بوده و در این بخش لازم است؛ قانون برای همه مراجعه کنندگان به طور یکسان اجرایی شود.

کرمی تاکید کرد: طرح‌های شهرداری بایستی دارای برنامه زمانبندی باشد و مشمول گذر زمان نشود، زیرا اگر با برنامه نباشد هزینه‌ها در گذر زمان چند برابر می‌شود و اتفاق خاصی هم نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: دکه‌های سطح شهر باید در قالب بازارچه ساماندهی شود که این کار نیازمند احداث چند سوله متمرکز است و این اقدام کم هزینه ضمن ایجاد اشتغال پایدار برای صاحبان آن، موجب کسب درآمد ثابت برای شهرداری نیز می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص ساماندهی بازار عرضه دام زنده نیز گفت: نظم و آراستگی در فضای شهر بسیار مهم و نشاط آور است، لذا بایستی فضای مناسب برای فروش و عرضه دام فراهم شود.

وی اظهارداشت: بازار چهارراه رسولی بازار سنتی و یکی از نماد‌های مهم سیستان و بلوچستان است و بایستی ساماندهی شود تا هم کسبه از کار کردن و هم مردم از خرید خودشان لذت ببرند.

کرمی تاکید کرد: با کار جهادی و میدانی تلاش شود؛ هر کس وارد شهر می‌شود زیبایی شهر را ببیند و ذهنیت نادرست امنیتی بودن سیستان و بلوچستان را از بین ببریم.

وی تاکید کرد: آینده سیستان و بلوچستان کاملاً درخشان است و استان در زیر پوشش محرومیت، ثروت و ظرفیت‌های نهفته فراوانی در حوزه معادن، کشاورزی، دریا و مرز دارد که بایستی با تلاش و توکل بر خداوند قدم‌های محکمی در مسیر توسعه و تغییر چهره استان برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار