وزارت اقتصاد اعلام کرد: قابلیت احراز هویت شخصیت حقوقی با مدیرعاملی اتباع خارجی با هدف تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار به درگاه ملی مجوز‌ها افزوده شد.

مرکز ملی پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد، بعد از رونمایی از درگاه ملی کسب و کار، طی فرآیند‌های مختلف اقدام به به‌ روز رسانی و تعریف قابلیت‌های جدید جهت تسهیل صدور مجوز‌ها برای متقاضیان در این درگاه کرده و اکنون نیز در راستای بهینه سازی و تسهیل در روند استفاده از درگاه ملی صدور مجوز‌های کسب و کار، برای ثبت‌نام و احراز هویت اشخاص حقوقی، قابلیت‌های جدیدی تعریف و فعال شده است.

براین اساس، احراز هویت شخصیت حقوقی با مدیرعامل اتباع خارجی از طریق دریافت سرویس‌های احراز هویت از وزارت اطلاعات، شاهکار (مطابقت شماره گذرنامه یا شناسه اختصاصی ۱۲ رقمی با شماره همراه) از سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی و احراز اطلاعات شخصیت حقوقی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میسر شده است.

همچنین، در درگاه ملی صدور مجوز‌های کسب و کار، برای احراز هویت ۳۰ سمت از بالاترین شخصیت‌های حقوقی از نوع شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری از طریق دریافت سرویس‌های شاهکار (مطابقت شماره گذرنامه یا شناسه اختصاصی ۱۲ رقمی با شماره همراه) از سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی و احراز اطلاعات شخصیت حقوقی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امکان پذیر است.

رئیس مرکز پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد نیز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: تا پیش از این سرمایه گذاران خارجی که می خواستند در ایران برای ایجاد کسب و کار مورد نظر خود مجوز دریافت کنند می بایست به روش قبلی متعارف اقدام کنند که برای آنان ایجاد مشکل کرده بود اما از امروز سرمایه گذاران خارجی می توانند تنها با استفاده از تلفن همراه خود مجوز بگیرند.

به گفته سیاح سرمایه گذاران خارجی در این فرآیند به طور سیستمی توسط کد اتباع صادره از وزارت اطلاعات یا شماره گذرنامه احراز هویت خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.