لاپید: شرایط عادی‌سازی روابط با ریاض مهیاست

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت که در کابینه جدید امکان عادی‌سازی روابط با ریاض وجود دارد.

یائیر لاپید، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، امروز پنجشنبه گفت که «تحولات جدیدی در رابطه با روابط اسرائیل و عربستان وجود دارد».

به گزارش اسپوتنیک، لاپید حین سخنرانی در کنست ضمن اشاره به اینکه کابینه آتی این رژیم می‌تواند به عادی‌سازی روابط با عربستان دست یابد، گفت: ما گفتگو با سعودی‌ها را آغاز کرده‌ایم که اجازه پرواز بر فراز خاک این کشور را می‌دهد.

وی افزود: مهمتر از آن، ما پایه‌های الحاق عربستان به توافق‌های عادی‌سازی را گذاشتیم و اگر کابینه جدید به این مسیر ادامه دهد، امکان عادی‌سازی با عربستان وجود خواهد داشت.

پنج‌شنبه گذشته، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر منصوب شده رژیم صهیونیستی، ادعا کرد که توافق صلح یا عادی‌سازی با عربستان سعودی، دستیابی به توافقنامه صلح فلسطین و اسرائیل را تسهیل می‌کند.

بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که متعهد است بر اساس «توافق‌های ابراهیم» یا توافق‌های عادی‌سازی که با بحرین و امارات در سال ۲۰۲۰ امضا شده است، عمل کند.

شایان ذکر است که امارات و بحرین در پانزدهم سپتامبر ۲۰۲۰ با میانجیگری آمریکا توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند. پس از آن‌ها سودان در بیست و سوم اکتبر همان سال یک توافق عادی سازی را با اسرائیل امضا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار