توطئه صهیونیست‌های تندرو در کابینه نتانیاهو علیه فلسطینی‌ها برای عادی سازی روابط با عربستان افشا شد.

توطئه صهیونیست‌های راستگرای افراطی در کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها برای عادی سازی روابط با عربستان افشا شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که اعضای کابینه بنیامین نتانیاهو، با یکدیگر به صورت تلویحی به توافقی رسیده اند که راه را برای عادی سازی روابط با عربستان سعودی باز می‌کنند و اجرای سیاست‌های راست تندرو را متوقف می‌کنند تا تلاش‌های نتانیاهو درباره عادی سازی رسمی روابط با ریاض از بین نرود.

در حالی که جهان منتظر تسریع روند تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها با اعلام ترکیب کابینه جدید این رژیم است،

کانال دوازده تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که تندرو‌ها از یکی از طرح‌های خود عقب نشینی کرده اند. این گزارش از توافق ضمنی بین اعضای کابینه آتی نتانیاهو خبر داد و اعلام کرد براساس این توافق آن‌ها با متوقف کردن سیاست‌های تندرو‌های محافظه کار مانند توسعه شهرک سازی، تحمیل حاکمیت رژیم اشغالگر بر کرانه باختری و اعدام مبارزان فلسطینی موافقت کرده اند تا بستر توسعه توافقنامه‌های ابراهیم فراهم و شامل عربستان سعودی نیز شود. هدف از این توافق، از بین نبردن تلاش‌های نتانیاهو برای عادی سازی رسمی با رژیم سعودی است.

عناصر تندرو مانند اسموتریچ و بن گویر این موضوع را درک می‌کنند و به همین علت آماده هستند تا به افزایش بودجه برای بهبود وضع شهرک نشینان بسنده کنند. در حالی که این رسانه عبری زبان در گزارش خود تلاش می‌کند این توافق را گامی رو به عقب از سوی تندرو‌ها بازنمایی کند، کارشناسان سیاسی بر این باورند که چنین تصمیمی بهانه‌ای برای رژیم سعودی خواهد بود تا به صورت رسمی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کند و پس از آن نیز این رژیم سیاست‌های نژادپرستانه و استعماری خود را علیه فلسطینی‌ها اجرا کند، گامی که پس از عادی سازی روابط با برخی کشور‌های عربی دیگر برداشت و به اقدامات خود علیه فلسطینی‌ها مشروعیت بخشید.

این تصمیم که به نظر می‌رسد پس از گفتگوی اختصاصی پایگاه تلویزیون العربیه عربستان با نتانیاهو اتخاذ شده است، به زودی تحقق خواهد یافت.

در این باره روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: تماس‌های پنهانی بین نتانیاهو با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی درباره عادی سازی روابط بین دو طرف جاری است. خواست عربستان این است که در مقابل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، آمریکا باید محدودیت‌های فروش سلاح‌های پیشرفته به ویژه جنگنده‌های اف ۳۵ را به ریاض لغو کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار