رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فتنه گران در اغتشاشات اخیر ۵ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد کردند و به دنبال آن نیز باعث فرار سرمایه گذاری در کشور شدند.

رییسی عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی  امروز در مراسم گرامیداشت یوم‌الله "۹ دی " که با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در سالن آزادی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: مایه مباهات و افتخار است که به عنوان طلبه خدمت گذار در جمع مردم انقلابی و و لایت مدار همیشه در صحنه استان کردستان هستم.

او با اشاره به این که امام، استان کردستان را سرزمین‌های مجاهد‌های خاموش نامیده است گفت: کردستان خاستگاه ۲۶ هزار شهید گلگون کفن است که ۵ و هزار و ۴۰۰ نفر آنان بومی استان است و به روح پاکشان درود می‌فرستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی گفت: از حضور معنا دار و شور و شعور مردم تشکر کرده و از همت همه‌ی مسئولان برای برگزاری مراسم سپاسگزاریم.

او با بیان اینکه در چند سال اخیر این ملت چندین فتنه را پشت سرگذاشته که یکی از پیچیده‌ترین فتنه‌ی سال ۸۸ بود اضافه کرد: یکی دیگر از این فتنه‌ها اغتشاشات اخیر بود.

ریاست عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که چند روزی بیش نیست که از این فتنه‌ها عبور کرده ایم، اتفاقات اخیر از چند زوایا و ابعاد قابل بررسی و تحلیل است.

حسنی می‌گوید: این فتنه‌ها پیامد‌هایی داشته و ناخواسته نیز رهاورد‌هایی نیز برای نظام آورده است.

او با یادآوری اینکه در فتنه ۸۸ به فرموده رهبری، ۲۲ گناه نابخشودنی توسط فتنه‌گران شکل گرفت اضافه کرد: در فتنه اخیر نیز از همین گناه‌ها توسط فتنه گران و اغتشاشگران رقم خورد و مردم را دچار خسران کرد و ضرر زیادی را بر مردم تحمیل کردند.

پیامد‌های فتنه امسال

او با بیان این که اولین پیامد این فتنه سوق دادن جامعه را به سمت ناامنی بود چرا که امنیت که یکی از نیاز‌های جامعه است و کشور ایران که در منطقه از لحاظ امنیت مثال زدنی بود آن‌ها خواستند کشور را به چالش امنیت کشاند.

حسنی خاطر نشان کرد: هر کسی جامعه را به سمت ناامنی سوق دهد انسان منفوری است.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران امنیت را از ضروری‌ترین نیاز‌های جامعه دانست و گفت: فتنه گران تا حدودی است نعمت را از سلب مردم کردند.

او گفت: یک پیامد دیگر فتنه آن است که فتنه گران آبروی نظام را در سایر ملت‌ها برده اند، فتنه گران با این فتنه انگیزی‌ها به آبروی نظام در سطح جهان لطمه زدند و این از همان گناه‌های کبیره غیر قابل بخشش است.

حسنی اظهار کرد: ظلمی و خیانتی که به وسیله فتنه‌گران به مردم و نظام شد هرگز بخشوده نمی‌شود.

او با یادآوری فتنه سال ۸۸ در انتخابات سال ۸۸ که در وقت قانونی اخذ رای از مردم زمانی که هنوز انتخابات تمام نشده بود در این میان یک نفر را خود را پیروز انتخابات اعلام کرد.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقلب را اسم رمز فتنه سال ۸۸ عنوان کرد و گفت: فتنه ۸۸ ظلمی بزرگ بود که به نظام دولت اسلامی شکل گرفت و ان زمینه توطئه را در جامعه شکل داد و شیرینی انتخابات را تلخ کرد.

حجت الاسلام حسنی اظهار کرد: طبق فرموده امام تهمت زدن به یک مجموعه بسیار گناه است و چیزی نیست که ما بتوانیم فراموش کنیم.

او اضافه کرد: ایجاد خسارت از دیگر پیامد‌ها بود، ملت ایران به خاطر خیانت فتنه گران ضرر کرده و این فتنه هم شامل هزینه مادی و هم هزینه معنوی و سیاسی بوده است.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آسیب‌های مالی اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: فتنه گران در اغتششاشات اخیر ۵ هزار میلیارد تومان به جامعه خسارت وارد کردند و سرمایه‌گذارانی که می‌خواستند در این کشور کارآفرینی کنند که قطعا برای مردم مفید بود، اما سرمایه‌ها را فراری دادند.

حجت الاسلام جسنی به پنجمین پیامد اشاره کرد و گفت: دشمن امیدوار به براندازی نظام بود است، اما اشتباه محاسباتی داشتند و این گونه نبود.

او افزود: اگر توطئه فتنه‌گران نبود، اکنون مشکل هسته‌ای برطرف و برکات آن را در سفره‌های مردم می‌دیدیم، اما آمریکا با تغییر جهت سیاسی خود زیر تعهدات زد.

حجت الاسلام حسنی یکی از مهمترین عوامل گرانی ها‌ی اخیر در جامعه را فراری دادن سرمایه از کشور دانست و افزود: این فتنه گران بودند که سرمایه‌ها را فراری دادند.

رهاوردهای اغتشاشات برای کشور

او به رهاورد‌های این فتنه نیز اشاره کرد و گفت: آشکار‌تر شدن نقش حکیمانه رهبر در مهار فتنه‌ها اولین رهاورد این فتنه بود برخوردار‌ی از یک رهبر حکیم هوشمند و پر صلابت از است فتنه‌های پیچیده سربلند بیرون آمد و دشمن به عقب رانده شد و دشمنان نیز آن را تایید کرده اند.

حجت‌الاسلام حسنی افزود: دومین رهاورد این فتنه‌ها رسوایی منافقان و فتنه گران است زمانی که این‌ها همانند فتنه سال ۸۸ به امام حسین و عاشورا توهین کردند و با به آتش زدن مسجد‌ها و بسیجیان را تحقیر کردند و مردم ما به امام حسین حساس اند.

او افزود: این‌ها کسانی هستند که بسیجیان را مظلومانه به شهادت رساندند و به هیچ کس رحم نکردند و آبروی خود را بردند و مردم زمانی که فهمیدند دیگر اعتراض نیست بنابراین صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

ریاست عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امپراتوری رسانه غرب پشت این فتنه گران بود و چنان نشان دادن که کار نظام است، اما با اشتباه محاسباتی مواجه شدند درحالی که فقط ۲۹۰ هزار نفر در این اغتشاشات حضور داشتند.

حجت الاسلام حسنی اضافه کرد: شناسایی نفوذی‌های مزدور در فتنه‌های اخیر چهارمین رهاوردی بود که به دست آمد.

او افزود: هیچ فتنه گری نیست الا این که شناسایی شده است و کسانی که فتنه کردند به اعمال یزید گونه خود محاکمه می‌شوند.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش گفت: رهاورد‌ها برکاتی نیز داشت همان‌طور که امام صادق می‌فرمایند: «نگران فتنه نباشید فتنه باعث می‌سود معاندان دشمنان شما نابود شوند و کشور از وجود فتنه گران پاک شود.»

حجت الاسلام حسنی به نقل قولی دیگر از پیامبر اعظم اسلام درباره‌ی فتنه اشاره کرد و گفت: نگران فتنه‌های آخرالزمان نباشد چراکه فتنه اخر زمان عامل ریشه کنی فتنه گران است.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اتفاقات امسال بیان کرد: هیچ مسلمانی از مرگ خانم امینی در سقز خوشحال نشد و همه ما آزرده خاطر شدیم، اما مزدوران ضدانقلاب به این بهانه، دنبال تجزیه ایران بودند، در حالی‌که هیچ ایرانی با غیرت و با بصیرت اجازه نمی‌دهد یک وجب از خاک کشورمان تجزیه و جدا شود.

او در پایان سخنانش گفت: دشمن با فشار‌هایی که وارد کرده است نتیجه نگرفته و اکنون با جنگ فرهنگی وارد شدند که ما مردم باید هوشمندانه عمل کنیم و همه در راس جهاد تببین اقدام کنین جهاد تببین مختص کسی خلص نیست همه باید در میدان باشند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته بصیرت و یوم الله ۹ دی اظهار کرد: این روز تجدید میثاق مردم شهید پرور استان و با دهه مقاومت است.

سادات اظهار اشت: یو الله ۹ دی روزی مانند سایر روز است، اما اتفاقاتی که در این روز رخ داده آن را متمایز کرده است.

وی افزود: بعد از ماجرای سال ۸۸ که با سخنرانی، ولی امر، مردم هوشیار شده و خون غیرت در مردم به جوش آمد و زمانی که فهمیدند پای ارزش‌های دین در میان است و بساط فتنه گران را برچیدند.

ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان اظهار داشت: آمریکا جنایت کار در این روز‌ها دست به فتنه زده است، اما در این روز‌ها مردم با حضور پرشور خود این پلشتی‌ها رو از جامعه پاک کنیم.

در پایان این مراسم، قطعنامه نهم دی ماه قرائت و حاضران این گردهمایی شعار‌های کوبنده سردادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.