مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید مسئولین وزارت کار بر سفر‌های استانی، گفت : معتقدیم در ستاد نمی‌توان برای اشتغال استان‌ها تصمیم گرفت.

علی زند وکیلی، مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگاه اشتغال استان کرمانشاه، از ظرفیت‌های متعددی که در استان‌ها وجود دارد یاد کرد و گفت : هرآنچه که برای اشتغالزایی نیاز است در استان‌ها یافت می‌شود و از همین رو برای اینکه بتوانیم بر اساس داشته‌های هر استان برنامه‌ریزی کنیم، سفر‌های استانی را در برنامه داریم.

وی سپس به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و با بیان اینکه در کشور اقتصاد دانش‌بنیان نداریم، خاطرنشان کرد: آنچه که اکنون داریم، فقط یکسری محصولات دانش‌بنیان است وسهم حوزه دانش‌بنیان از اقتصاد کشور ناچیز است.

زندوکیلی با بیان اینکه نمی‌توان هیچ بخشی را به تنهایی مقصر این وضعیت دانست، یادآور شد: باید با همراهی بخش‌های مختلف سهم حوزه دانش‌بنیان را از اقتصاد کشور بهبود بخشید، بدان معنا که وزارت علوم در ابتدای زنجیره ایده‌ها را احصا کند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به سمت تجاری‌سازی آن‌ها برود.

وی به موضوع کارآفرینی هم اشاره کرد که دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار تنها متولی آن است و گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، نیازمند توسعه کارآفرینی هستیم.

زندوکیلی با تاکید بر توسعه فرهنگ کارآفرینی، اظهار کرد: کارآفرینی یک دانش نیست که آن را به مردم بیاموزیم، بلکه یک بینش است.

وی نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی را نیازمند فرهنگ‌سازی از دوران نوجوانی دانست و گفت: در همین راستا باشگاه کارآفرینان نوجوان را با همکاری آموزش و پرورش برای افراد سنین ۱۲ تا ۱۸ سال راه‌اندازی کردیم و بنا داریم سال آینده سن آموزش‌های کارآفرینی را به زیر ۱۲ سال برسانیم.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار، کرمانشاه را از جمله استان‌های با ظرفیت در زمینه کارآفرینی اعلام کرد و اینکه در جشنواره‌های کارآفرینان برتر کرمانشاه از استان‌هایی است که بیش از یکصد کارآفرین دارد را گواهی بر این مدعا دانست.

زندوکیلی اشاره‌ای هم به اهمیت نظارت بر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی داشت و با بیان اینکه بنا نداریم برای اشتغالزایی پول‌پاشی کنیم، عنوان کرد: در حال حاضر اشتغال ثبت شده در سامانه رصد به طور کامل ارزیابی می‌شود.

وی وظیفه راستی آزمایی اشتغال ثبت شده در سامانه رصد را بر عهده مراکز مشاوره و کارآفرینی دانست و با اشاره به وجود ۱۱۴۰ دفتر از این دست در کشور، عنوان کرد: سهم کرمانشاه از این دفاتر کم و ۱۸ دفتر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.