سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با انتقاد از عملکرد "شستا" در کرمانشاه، خواستار سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های اقتصادی بزرگ در استان شد.

عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار برگزار شد، از کرمانشاه به عنوان بیکارترین و مظلوم‌ترین استان کشور یاد کرد و گفت : بیکاری کرمانشاه معضلی تاریخی و ریشه‌ای نیست، زیرا زمانی کرمانشاه به عنوان استان پنجم کشور اقتصاد پویایی داشته است.

وی سرآغاز بیکاری استان را از زمان جنگ دانست که هنوز ادامه دارد و افزود: البته نمی‌توان بیکاری کرمانشاه را به گردن جنگ انداخت، چون زمان زیادی از خاتمه آن گذشته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه معتقد است، بخشی از این بیکاری ناشی از کم کاری مدیران و بخشی هم نوع نگاه مدیران ملی بوده که باید نگاه متفاوتی به استان داشته باشند.

محمدی اظهار کرد: البته نباید فراموش کنیم که ما در شرایط عادی هم قرار نداریم، کرمانشاه مانند همه کشور شرایط غیرعادی تحریم و کرونا و به صورت اختصاصی شرایط جنگ، زلزله و ... را پشت سر گذاشته است.

وی اقتصاد بیمار کشور که نیازمند جراحی است را نیز مزید علت مشکلات اقتصادی کرمانشاه دانست و عنوان کرد: البته دولت سیزدهم این جرات را داشت که جراحی اقتصادی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را انجام دهد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه راه حل مشکل بیکاری در کشور و کرمانشاه را کارآفرینی دانست که مقوله جدایی نسبت به اشتغالزایی است و افزود: اگر فرهنگ کارآفرینی در کشور نهادینه شود، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

وی بر لزوم ارتباط حوزه علم و اجرا برای نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی تاکید کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه حل مشکلات اشتغال استان را نیازمند نگاه ویژه مسئولین در سطح ملی دانست و چند درخواست از وزارت کار مطرح کرد که مهمترین آن سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان بود.

محمدی با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد ۲۵ هزار شغل در استان ظرف مدت پنج سال که قرار است با سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ کشور صورت گیرد، عنوان کرد: سفر وزیر کار باید با همراهی هلدینگ‌ها باشد، زیرا همه فرصت‌های سرمایه‌گذاری از قبل آماده شده است.

محمدی خواستار پرداخت تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور به استان که رقمی نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان است شد که از سوی بانک‌ها اجرا نشده و گفت: باید این تسهیلات به صورت مجزا و از منابع دیگری بجز تکالیف معمول بانک‌ها دیده شود.

خواسته دیگر وی از وزارت کار تعیین تکلیف پروژه‌های شستا در کرمانشاه از جمله اسیدسیتریک بود و با انتقاد از بدقولی که درباره این پروژه صورت گرفته، عنوان کرد: این پروژه مصوبه سفر رئیس جمهور را دارد و عدم عمل به تعهدات درباره آن، وجهه خوبی ندارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه کاغذ غرب را نمونه دیگری از بدقولی شستا در کرمانشاه اعلام کرد که از دهه ۶۰ تا کنون اراضی استان را در اختیار گرفته، اما به بهانه‌های مختلف اجرایی نشده و ادامه داد: تقاضا داریم این پروژه‌ها تسریع شود، نه آنکه برای آن بهانه تراشی کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.