با خرید توافقی ۳۰۰ تن برنج در مازندران رویکرد بازار به نفع کشاورزان تغییر خواهد کرد.

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۸ مرکز خرید برنج پرمحصول شامل ندا و شیرودی در استان دایر شده است، گفت: ۳۰۰ تن محصول تاکنون از کشاورزان خریداری شده که منجر به افزایش قیمت این ارقام برنج در استان گردیده است.

او افزود: خرید توافقی یکی از راهکار‌های حمایت از کشاورزان و خروج از رکود بازار برنج بود که با آغاز این فرایند بازار این محصول نیز رونق نسبی گرفته است.

عنایتی گفت: با توجه به خرید توافقی که به نظر حجم آن در روز‌های آینده بیشتر نیز شود، رویکرد بازار به نفع کشاورزان خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بیشترین میزان خرید توافقی برنج در ساری و کمترین میزان خرید برنج در بهنمیر و جویبار بوده است، ادامه داد: اولویت اول برای خرید توافقی برنج با کشاورزانی است که با جهاد کشاورزی قرارداد کشت برنج منعقد کرده بودند

قیمت پایه خرید توافقی برنج ندا ۳۳ هزار تومان و شیرودی ۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده بود و با آغاز فرایند خرید از ۲۳ آذرماه تاکنون قیمت برنج ندا در بازار ۳۵ هزار تومان و برنج شیرودی بین ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان شده است.

مازندران سالانه ۹۰۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌کند که بر اساس برخی آمار‌هایی که اتحادیه شالیکوبی داران مازندران ارائه داده است حدود ۷۰درصد آن انبار شده است که نیمی متعلق به کشاورزان و مابقی هم دراختیار تاجران برنج است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رزا
۲۱:۱۵ ۱۳ دی ۱۴۰۱
سلام نه برنج درحال خروج ازرکود هست واردات راممنوع کردند از آبان افراد انحصار تا قیمت محصول راگران کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۲ دی ۱۴۰۱
عزت‌الله قنبری شالی کوبی داران اامل روستا هشتلمیتاشد ۰۹۱۱۳۲۵۰۴۶۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۹ دی ۱۴۰۱
جلوی کشت دوباره گرفته بشه ، برنج قیمت واقعی خودش رو پیدا میکنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۹ دی ۱۴۰۱
با سلام امرو 9 دی ۱۴۰۱ میباشد دو ماه دیگر کشاورزان باید برای کشت سال آینده شال و کلاه کنند هنوز برنج قبلی بدلیل عدم حمایت تولید کننده رو دستش مانده لطف کنید برنج درجه یک داخلی را صادر کنید دلارو بزنید بجیب مبارک بجاش برنج خارجی وارد کنید تا ما کوفت کنیم از بابت تولید مرکبات هم دلمان خونه لطف کنید از بلژیک و نیوزیلند و برزیل گاو و گوسفند و بز برای چرا بیاورید تا این مرکبات بی ارزش را بخورند چون بدلیل قیمت مفت کسی قصد فروش نداره این قیمتهای کاذب دلالها توهین به کشاورز و از فحش ناموس هم بدتره حالا هی بگید برجام برجام عسل عسل گفتن دهن شیرین نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۸ دی ۱۴۰۱
خاک... مسئولین بی کفایت فقط گرانی برنج بوده بقیه چیزها چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۸ دی ۱۴۰۱
۹۰۰ هزار تن برنج که دوسوم اش دست کشاورز مونده و خریدار نداره، دولت در یک ماه گذشته کلا ۳۰۰ تن خریداری کرده. چند میلیون کشاورز داریم که فقط از این راه زندگی شون میگذره. راهی برای کشاورز نمی مونه جز فروش زمین و تبدیل شدنش به ویلا و آپارتمان. وقتی صحبت از خودرو میشه گارد دولت دفاع از تولید ملیه اما وقتی بحث کشاورزی میشه فقط مصرف کننده اولویت داره. نه کود نه سم پاشی نه سوخت و نه هزینه تجهیز زمین و مکانیزه شدن هیچکدام پرداخت نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۸ دی ۱۴۰۱
چه داستانیه. همه چی گرون شده. برنج ارزون. تعجبه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۹:۳۴ ۰۸ دی ۱۴۰۱
معنی و مفهوم خارج شدن از رکود افزایش قیمت آن و ناتوانی مردم در خرید میباشد اینم یه نمونه بارز از مدیریت ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۸ دی ۱۴۰۱
خروج از رکود یک کالا در ایران=آغاز روند رو به رشد قیمت اون کالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۸ دی ۱۴۰۱
کشتی برنج ایرانی برای روسیه ارسال شدوحالاکمبودبرنج شروع شد
آخرین اخبار