شهریور از اجرای طرح نخلستان با هدف ارتقا ظرفیت اشتغال پذیری و آموزش به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور خبر داد.

علی حسین شهریور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آیین تکریم و معارفه مدیران جدید و قدیم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام، اظهار داشت: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیاز بودن مهارت آموزی بین سربازان، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سال جاری دو طرح را اجرا می‌کند.

وی افزود: در این راستا، طرح نخلستان با هدف آموزش به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و طرح آموزش و مهارت افزایی ترکیبی اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: در این دو طرح، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و سربازان در قالب ۱۲۳۷ استاندارد آموزشی این فرصت را دارند که بین ۳۰ تا ۱۸۰ ساعت آموزش‌های مختلف دیده تا بتوانند به راحتی وارد بازار کار شده و کسب و کار‌های مد نظر خود را راه اندازی کنند.

وی بیان داشت: همچنین با توجه به ظرفیت‌های صنعت نفت و گاز و نیازمند بودن نیروی‌های متخصص در این حوزه، طی امضای تفاهم نامه با وزارت نفت، شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های پتروشیمی، ۲۰۰ استاندارد آموزشی در ۶ رشته مختلف از جمله جوشکاری، برق صنعتی و … ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در استان ایلام نیز تفاهم نامه سه جانبه تهیه شده که به زودی امضا و در حوزه نفت و گاز از ظرفیت این تفاهم نامه‌ها برای مهارت آموزشی جوانان ایلام استفاده می‌شود.

در پایان این مراسم، مجید ولی زاده به عنوان سرپرست جدید آموزش فنی و حرفه‌ای این استان معرفی و از خدمات حامد سلیمانی، سرپرست سابق این اداره کل تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.