استاندار ایلام گفت:موانع و مشکلاتی در مسیر حرکت شرکت‌های فناور و دانش بنیان وجود دارد که باید ضمن اصلاح برخی قوانین ، حداکثر حمایت بویژه از نظر تسهیلات مورد نیاز در اختیار فعالان این حوزه صورت بگیرد.

 حسن بهرام نیا  استاندار ایلام در نشست کارگروه اقتصاد دانش بنیان گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی اگر می‌خواهند راندمان و بهره وری زیرمجموعه خود را بالا ببرند، باید توجه به اقتصاد دانش بنیان و استفاده از محصولات این شرکت را در دستور کار داشته باشند.

استاندار ایلام با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان گفت: موانع و مشکلاتی در مسیر حرکت این شرکت‌ها وجود دارد که باید ضمن اصلاح برخی قوانین دست و پاگیر حداکثر حمایت بویژه از نظر تسهیلات مورد نیاز در اختیار فعالان این حوزه صورت بگیرد.

بهرام نیا بیان کرد: خوشبختانه تحرکات بسیار خوبی در پارک‌های علم و فناوری استان آغاز شده و همه ارگان‌ها باید تلاش کنند ارتباط دوسویه و مستمری با این مراکز داشته و نیاز‌های خود را از طریق این پارک‌ها تامین کنند.

وی مطرح کرد: هر دستگاهی باید با تعیین یک نفر با حفظ پست سازمانی به عنوان مشاور در زمینه اقتصاد دانش بنیان و فناور تلاش کند ارتباط نزدیکی را با حوزه اقتصاد دانش بنیان برقرار کند تا ضمن شناسایی نیاز‌ها و محدودیت‌ها بتواند برای حل آن‌ها راهکار عملیاتی داشته باشد.

استاندار ایلام همچنین از مجموعه علوم پزشکی استان خواست امکانات، آزمایشگاه‌ها و تجهیزات خود را در اختیار فعالان حوزه اقتصاد دانش بنیان قرار دهند تا مسیر رسیدن به اهداف موردنظر این شرکت‌ها کوتاه و هموار شود.

بهرام نیا افق پیش روی استان را روشن توصیف کرد و گفت: کسب رتبه چهار کشوری در تبدیل واحد‌های تولیدی غیرفعال به فعال، رتبه نخست در پرداخت تسهیلات ازدواج و کسب رتبه برتر توسط اداره صمت از توفیقات ایلام در ماه‌های گذشته بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: ایران در تولید مقالات علمی هم اکنون رتبه ۱۶ جهان را در اختیار دارد.

شهریار عباسی افزود: ولی متاسفانه در تبدیل این مقالات به محصول تجاری و صنعتی توفیق زیادی نداشته ایم و در این زمینه رتبه ۶۰ دنیا متعلق به ایران است.

وی بیان کرد: اعتبارات حوزه اقتصاد دانش بنیان باید در همان محل هزینه شود و نباید دستگاه‌ها منابع این حوزه را در جا‌های دیگر مصرف کنند.

رییس پارک علم و فناوری ایلام نیز در این نشست گفت: احداث پردیس مشترک با دانشگاه ایلام، پیام نور و فنی و حرفه‌ای از برنامه‌های این مجموعه است.

محمدرضا ولی زاده افزود: تفاهم نامه‌هایی نیز با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای حمایت این مجموعه از سرمایه گذاری‌های ریسک پذیر صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.