دبیر جشنواره ملی گوهرشاد گفت: در جشنواره گوهرشاد، از مردم و ایده‌هایشان کمک می‌گیریم و رویداد‌های خلاقانه‌ای عملیاتی می‌شود.

محمد حسن جعفرزاده، دبیر دومین جشنواره ملی پوشش اصیل ایرانی اسلامی گوهرشاد، درمورد دومین جشنواره ملی پوشش اصیل ایرانی اسلامی گوهرشاد بیان کرد: در تیرماه امسال، اولین جشنواره گوهر شاد را برگزار کردیم و هدف ما این بود که افراد در حوزه عفاف و حجاب به عنوان مفهوم و باوری که سال‌ها در ایران بوده است و ما تعبیر زیبایی اصیل از آن می‌کنیم، مشارکت کنند. زیرا موضوع عفاف و حجاب هم در تمدن ایرانی سابقه داشته و هم در باور و دین اسلام به آن تأکید شده است و به همین دلیل، نگاه ما این است که از مفهوم زیبایی اصیل پشتیبانی شود.

دبیر دومین جشنواره ملی گفت: در گوهرشاد یک، بیشتر افرادی که تجربه‌های موفقی درمورد تبلیغ و ترویج این موضوع داشتند را دور هم جمع کردیم و در کنار آن، یک سری پویش‌های مجازی و رسانه‌ای هم کار شد و فضاسازی شهری «حجاب من، افتخار من» نیز، علاوه بر تهران، در ۱۹کلانشهر دیگر هم انجام شد و نشست‌های تخصصی صورت گرفت و سعی کردیم در قالب نمایشگاه حوزه‌های فرهنگی و مد و لباس و طراحی، مجموعه‌های مردمی را دور هم جمع کنیم که هدف، هم افزایی و کنار هم قرار گرفتن این مجموعه‌های مردمی بود.

او ادامه داد: در آن جشنواره، سعی کردیم شرایطی را به وجود آوریم که دستگاه‌ها و نهاد‌ها بتوانند تسهیل گری و تنظیم گری این عرصه را داشته باشند و درواقع، نگاه ما در جشنواره گوهرشاد دو این است که بیشتر به این سمت برویم که مردم را مشارکت دهیم. یعنی اگر در جشنواره اول، حلقه‌های میانی یا مجموعه‌ها و موسسات حوزه عفاف و حجاب با این موضوع ارتباط داشتند، قصد داریم در جشنواره گوهرشاد دو، از خود مردم حتی در قالب‌های هنری مشارکت بگیریم که در تیزر این جشنواره هم نشان داده شده است. 

جعفرزاده گفت: نگاه ما این است که در چند محور، کار تبلیغی - ترویجی انجام دهیم، هم برای بحث زیبایی اصیل و هم این که عفاف و حجاب باعث ارتقاء امنیت و سلامت و نشاط اجتماعی می‌شود و علاوه بر آن، یک سری راهکار‌های عملیاتی پیدا کنیم و برای این منظور باید از خود مردم کمک بگیریم و این نگاه می تواند عام و تقریباً اختصاصی‌تر برای نوجوانان و جوانان باشد و همچنین، رویداد خلاقانه داریم و بیشتر دنبال این هستیم که از ایده‌های خلاقانه عملیاتی‌تر استفاده کنیم.

دبیر دومین جشنواره ملی تأکید کرد: در این جشنواره به دنبال راهکار‌ها و ایده‌های خلاقانه از سوی مردم هستیم که این ایده‌ها را جذب و داوری کنیم و مواردی که قابلیت تعمیم و عملیاتی کردن دارند را به دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی پیشنهاد دهیم تا دوباره فضایی برای ایجاد کسب و کار در حوزه پوشاک و عفاف و حجاب ایجاد شود. 

او ادامه داد: نمایشگاه شهر خانواده بخشی از جشنواره گوهرشاد است که از ۱۵ دی ماه تا ۱۵ اسفندماه در مصلی تهران برگزار می‌شود که در آن، هم به پوشش مد و لباس و هم مشخصاً تا جایی که بتوانیم به مسئله عفاف و حجاب می‌پردازیم. یعنی طراحان و فروشندگان می‌توانند با دریافت غرفه هایی، در این نمایشگاه حضور داشته باشند و جشنواره سایتی دارد که تمام درگاه‌های ثبت نامی و ارسال آثار از طریق آن صورت می‌گیرد.

جعفرزاده افزود: طراحانی که عضو کارگروه مد و لباس نیستند، می‌توانند با این کارگروه ارتباط داشته باشند و پس از عضویت و ارسال آثار، در این نمایشگاه حضور داشته باشند و غرفه بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.