استاندار خراسان رضوی گفت: تولید برق از زباله در شهری چون مشهد با جمعیت حدود چهار و نیم میلیون نفر، منجر به کاهش مخاطرات زیست محیطی خواهد شد.

 یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز عملیات بزرگترین نیروگاه بیو گازسوز کشور در سایت شماره ۲ مدیریت پسماند شهرداری واقع در جاده میامی گفت: در انجام این طرح که با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود موضوع اشتغالزایی نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از سوی دیگر تمرکز بر تفکیک و جداسازی زباله از نظر زیست محیطی موجب زیبایی بصری شهر می‌شود و با این حال با تولید برق، صرفه اقتصادی نیز دارد.

 استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید ضمن مدیریت روزمره شهری سایر طرح‌های کلان نیز دنبال شود و از شهرداری و شورای شهر مشهد نیز انتظار می‌رود ضمن اولویت بندی طرح ها، زمان‌بندی اجرای آن‌ها را نیز پیگیری کند.

نظری بیان کرد: این آمادگی در مدیریت خراسان رضوی نیز وجود دارد تا در تمام موضوعات، همیاری کند، زیرا در نهایت، منجر به خدمت مردم و رفع دغدغه آن‌ها می‌شود و این در حالی است که جمعیت شهر مشهد همراه با زائران و مجاوران در حدود چهار و نیم میلیون نفر است که مشکلاتی نیز وجود دارد و در صدد حل آن هستیم.

وی تصریح کرد: موضوع محیط زیست و رفع آلودگی‌ها دارای اهمیت است و مکلف هستیم ضمن حل مسایل، راهکار‌های مقرون به صرفه را در نظر بگیریم و به عبارتی تلاش هوشمندانه در انجام کار‌ها و راهکار آن منجر به حل چند مشکل شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: امیدوار هستیم با تلاش‌هایی که در شهر مشهد و با محوریت شهرداری مشهد در حال انجام است در کنار دستگاه‌های مرتبط، موضوعات مختلف زیست محیطی و از جمله کشف رود و فاضلاب صنایع و شهر مشهد هم پیگیری تا این رود به عنوان یک سرمایه خدادادی و طبیعی از معضلات پیرامونی پاک شود و اثرات مخرب آن در چند سال آینده از بین رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.