یک میلیون دُز واکسن تب برفکی به دام عشایر چهارمحال و بختیاری تزریق شد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: یک میلیون دُز واکسن تب‌برفکی رایگان به دام‌های عشایر برون کوچ استان مستقر در استان خوزستان تزریق شد.

محمد اسدی افزود: طی روز‌های سوم تا پنجم دی‌ماه امسال گروه‌هایی از این اداره‌کل با همکاری معاونت تحقیقات و آموزش کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و امور عشایر استان عازم مناطق عشایری در استان خوزستان شدند تا خدمات دامپزشکی به عشایر ارائه کنند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: در همین راستا به سبب پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر دامی و جلوگیری از ورود این بیماری‌ها به استان دام عشایر درون کوچ استان مستقر در شهرستان‌های ایذه، لالی و شوشتر واکسینه شد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه عشایر در هنگام حضور در مناطق قشلاقی وقت و فرصت بیشتری نسبت به سایر فصول سال دارند و از طرفی زمان مناسبی برای مایه کوبی دام‌ها و ارائه مطالب آموزشی دارند از همین رو این اقدام به صورت مشترک از سوی نهاد‌های زیرمجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان انجام گرفت.

اسدی افزود: ارائه خدمات آموزشی، بیماری‌یابی، گزارش‌دهی صحیح بیماری و آشنایی عشایر با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از دیگر خدمات دامپزشکی استان در سفر به خوزستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: عشایر چهارمحال و بختیاری همواره به عنوان یکی از بزرگترین ایلات کوچ‌رو در کشور سهم بسزایی در پرورش گوسفند و بز و تولید گوشت قرمز داشته‌اند و سالانه عشایر این استان در مسیر کوچ خود در فصول سرد سال به استان‌های گرمسیری و بخصوص خوزستان، کوچ می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار