امکان ثبت‌نام و انتخاب رشته برای ظرفیت‌های خالی مانده در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی فراهم شد.

حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشورگفت: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای ظرفیت‌های خالی مانده در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی و مجازی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای، صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در نوبت بهمن سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

مروتی با اشاره به اینکه ثبت‌نام و انتخاب رشته در این دوره از دوشنبه ۵ دی آغاز شده و تا پایان روز پنج‌شنبه ۱۵ دی ادامه دارد گفت: داوطلبان برای اطلاع از کدرشته محل‌های این مرحله از پذیرش و شرایط و ضوابط ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز آموزشی پذیرنده دانشجو به دفترچه‌های ثبت‌نام و اطلاعیه‌های منتشر شده در سایت سنجش مراجعه کنند.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند پس از مطالعه شرایط نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته حداکثر ۳۰ کدرشته محل در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی اقدام کنند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش تأکید کرد: چنانچه داوطلبان قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان دوره‌های روزانه، غیرروزانه و دانشگاه آزاد مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۱ و نیز دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته سال‌های قبل هستند در صورت دارا بودن تمامی شرایط و ضوابط می‌توانند در این مرحله از پذیرش ثبت‌نام و شرکت کنند و در صورت قبولی در این مرحله از پذیرش، قبولی قبلی آنان لغو می‌شود و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و باید در رشته قبولی جدید ثبت‌نام و ادامه تحصیل دهند.

مروتی یادآور شد: داوطلبان پذیرش مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته بهمن سال ۱۴۰۱ باید در زمان ثبت‌نام دارای مدرک یا گواهینامه کاردانی (فوق دیپلم) باشند و یا حداکثر تا ۳۰ بهمن مدرک خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در این مرحله از پذیرش بر اساس صرفا سوابق تحصیلی بر مبنای معدل دوره کاردانی صورت می‌پذیرد، لازم است داوطلبان در درج صحیح معدل کل مقطع کاردانی دقت لازم را داشته باشند چرا که در صورت عدم درج صحیح معدل در تقاضانامه ثبت‌نام، مطابق ضوابط، قبولی آنان لغو خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.