معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۰۰ درصد تسهیلات بانکی به صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان تخصیص یافته است.

اسماعیل رمضانی اظهار داشت: این میزان تسهیلات بانکی ۴۱۹ میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال بوده که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافته است.

وی افزود: از این مبلغ ۱۸۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل مشاغل خانگی و ۲۳۸ میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ تامین و به هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی واجد شرایط در استان پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


رمضانی با اشاره به پرداخت ۳۸۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان در ۹ ماهه نخست امسل، اضافه کرد: از این مبلغ ۱۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل مشاغل خانگی و ۲۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ و به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: پرداخت این مبلغ تسهیلات باعث تثبیت شغل‌های قبلی و ایجاد اشتغال جدید برای ۶۶۲ نفر از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی چهارمحال و بختیاری شده است.

رمضانی تعداد هنرمندان دارای مجوز فعالیت در ۹۱ رشته صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی شهری، روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری را ۱۲ هزار نفر دانست و ادامه داد: از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار نفر فعال هستند.

گفتنی است؛ بافته‌های‌داری مانند فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و قالی‌بافی، چوقابافی، نمدمالی، کلاه‌مالی، گیوه‌دوزی، سِرمه‌دوزی، مُنبت‌کاری، سُفال‌گری، خورجین‌بافی، بافت سیاه‌چادر، قفل‌سازی، حجاری، گره‌چینی، احجام فلزی، خاتم و مشتقات آن‌ها از مهم‌ترین صنایع‌دستی شهری، روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار