دهقانی‌زاده گفت: واگذاری اختیارات به استان‌ها در تدوین برنامه هفتم توسعه مهم و اثرگذار است که تحقق این موضوع منوط به مشارکت حداکثری آنان است.

مجید دهقانی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی یزد با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه اولین برنامه در قالب بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: مشارکت و واگذاری اختیارات به استان‌ها در تدوین این برنامه مهم و اثرگذار است که تحقق این موضوع منوط به مشارکت حداکثری آنان است.

او هدف آرمانی برنامه هفتم توسعه کشور را مطابق با سیاست‌های کلی پیشرفت اقتصادی توام با عدالت عنوان کرد و تصریح کرد: مضمون اصلی این برنامه رشد فراگیر و توجه به دانش بنیان، ثبات اقتصادی بر پایه اسناد آمایش سرزمین است.

دهقانی‌زاده پرهیز از کلی‌گویی، تبیین دقیق راه برای مسئولان اجرایی کشور و مسأله محور شدن برنامه هفتم توسعه را از اصول حاکم بر پیشنهاد احکام در این برنامه معرفی کرد و گفت: با تشکیل ستاد استانی تهیه و تدوین احکام برنامه هفتم توسعه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد ۱۲ نشست کارشناسی باحضور دستگاه‌های اجرایی مربوطه در بازه زمانی سوم آذرماه تا سیزدهم آذرماه و در موضوعات هدف برگزار شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد افزود: پس از بررسی مسائل و پیشنهادات، ۱۰۷ حکم در ۱۸ محور انرژی، آمایش سرزمین، معدن، آب، صندوق‌های بازنشستگی، گردشگری، فناوری و نوآوری، نظام اداری، کشاورزی، آموزش و پرورش و آموزش عالی، کسب و کار، نظام بانکی، آسیب‌های اجتماعی، بهره‌وری، ترانزیت و دیپلماسی اقتصادی، فرهنگ، تفویض اختیار و تمرکززدایی و نظام درآمد هزینه استانی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

دهقانی‌زاده در پایان نیز با اشاره به بند الف تبصره ۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور با موضوع مشارکت عمومی-خصوصی دستگاه‌های اجرایی، گفت: این موضوع برای مجموعه دولت فوق‌العاده مهم و سرنوشت ساز و حیاتی است و باید با واگذاری طرح و پروژه‌ها به بخش خصوصی فضایی برای استفاده از ظرفیت نقدینگی در جامعه و هدایت آن به سمت مولدسازی و خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.