رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: همچنان پیگیر ساخت شهرک تخصصی لاستیک استان اصفهان هستیم و برای هرگونه حمایت از این صنعت آمادگی داریم.

امیرحسین کمیلی در آیین پایانی نخستین رویداد به‌هم‌رسانی فناورانه (ریورس پیچ) و ماراتن برند در صنعت لاستیک که با حضور نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان و اعضای انجمن صنعت لاستیک استان اصفهان برگزار شد، توسعه صنعت لاستیک اصفهان را جزو اولویت‌های این سازمان دانست.

او با بیان اینکه تولیدات استان قابلیت رقابت در بازار‌های جهانی را دارد، افزود: خوشبختانه توان واحد‌های تولیدی و صنعتی کشور به حدی رسیده که تمام نیاز داخلی را با تو. لید محصولات استاندارد و با بهره‌گیری از دانش روز جوانان برآورده می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، ضعف این حوزه را نداشتن نگاه صادراتی دانست و اظهار کرد: همین موضوع سبب ضعف در زیرساخت‌های صادراتی شده و واحد‌های صنعتی نیز در تولید محصولات برخی استاندارد‌ها را نادیده گرفته و به تولید حداقلی اکتفا کرده اند.

کمیلی با اشاره به پیمان شانگ‌های و تفاهم‌نامه تجارت با اوراسیا افزود: تولیدکنندگان و صنعتگران استان باید از این فرصت برای افزایش صادرات به کشور‌های اوراسیا به‌ویژه روسیه بهره ببرند.

او ادامه داد: به این منظور نیازمند ارتقای استاندارد‌های تولید همچنین تأمین زیرساخت‌های حمل‌ونقل هستیم و بخش خصوصی نیز می‌تواند در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، با بیان اینکه روسیه در حال برنامه‌ریزی برای ترانزیت سالیانه ۱۰۰ میلیون تن کالا از طریق ایران است، گفت: این میزان یک‌سوم ترانزیت سالیانه این کشور است؛ بنابراین زیرساخت‌های لجستیکی کشور باید به سرعت فراهم شود.

در پایان این رویداد برگزیدگان ماراتن برند صنعت لاستیک استان معرفی شدند و از شرکت‌های برتر همچنین پیشکسوتان و پیشگامان صنعت لاستیک استان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.