معاون فرماندار تایباد گفت: فعالان اقتصادی و تجاری در مرز دوغارون باید نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت کنند.

غلامرضا قیاسی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تایباد در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گفت: فعالان اقتصادی و شرکت‌های تجاری در مرز دوغارون باید نسبت به وضعیت زیست‌ محیطی اطراف این پایانه مرزی حساس باشند و احساس مسئولیت کنند.

او افزود: فراوانی زباله و پلاستیک‌های مستعمل در محوطه اطراف پایانه مرزی دوغارون و پاسگاه هفده شهریور، وضعیت نامساعد زیست‎‌محیطی به وجود آورده است و این برای اولین و یکی از مهمترین گذرگاه‌های ورودی به کشور مناسب نیست.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تایباد ادامه داد: نهاد‌های مستقر در دوغارون در جهت جمع آوری زباله‌ها و نصب سطل‌های زباله و همچنین آگاه‌سازی مسافران و رانندگان تلاش کنند تا منجر به آراستگی ظاهر این معبر رسمی و بین المللی و حفظ محیط زیست نیز شود.

قیاسی بیان کرد: تعداد سه واحد بازیافت پلاستیک در شهرک صنعتی تایباد فعالیت می‌کنند و حاضرند تا پسماند‌های پلاستیکی را نیز خریداری کنند.

او در خصوص تخلیه زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی تصریح کرد: پراکندگی تخلیه نخاله و زباله در اطراف روستای حاجی آباد علاوه بر پدیدآوردن چهره نامطلوب در مراتع آن، باعث بوی نامطبوع هنگام بارش باران و آسیب به دام‌های روستانشینان می‌شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تایباد تاکید کرد: دستگاه‌های خدمات رسان باید دقت کنند تا نخاله‌ها را در یک نقطه از محل تعیین شده تخلیه کنند و به صورت پراکنده و در هر مکانی نسبت به ان اقدام نکنند.

قیاسی اظهار کرد: مالکین و بهره برداران زمین‌های زراعی در دشت‌های پلبند و مشهدریزه در بخش میانولایت تایباد در راستای اهمیت حفظ و جلوگیری از آلودگی خاک، پیشگیری از نابودی طبیعت و امنیت غذایی جامعه باید پس از برداشت محصول پسماند پلاستیک‌های کشاورزی خود را جمع کنند و متخلفین طبق قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.