سرمربی تیم ملی سرکل کبدی گفت: قوانین و نحوه برگزاری این رشته با کبدی استاندارد تفاوت دارد.

مرتضی شهیدی سرمربی تیم ملی سرکل کبدی گفت: کبدی استاندارد بر روی تاتامی داخل سالن برگزار می‌شود و تعداد نفرات هر تیم در داخل زمین ۷ نفر می‌باشد و در آن محدودیت وزنی داریم، اما سرکل کبدی در فضای باز بر روی چمن برگزار می‌شود و تعداد نفرات یک تیم در زمین ۱۰ نفر می‌باشد و محدودیت وزنی برای این رشته تعریف نشده است.

او افزود: در کبدی استاندارد رقابت بین ایران و هند در دنیا برقرار است، اما در سرکل کبدی اینطور نیست و کشور‌هایی از قاره‌های مختلف می‌توانند مدعی قهرمانی باشند.

سرمربی تیم ملی سرکل کبدی ادامه داد: خراسان رضوی در سرکل کبدی قطب کشور به حساب می‌آید و شاکله اصلی تیم ملی را خراسانی‌ها تشکیل می‌دهند.

مرتضی شهیدی با اشاره به این که چهار بار به عنوان سرمربی تیم ملی در مسابقات جهانی این رشته حضور داشته است بیان کرد: تیم ایران سه بار در مسابقات جهانی به مقام سوم دست پیدا کرده است.

او تصریح کرد: از دیگر تفاوت‌های بارز سرکل با کبدی سالنی درگیری تن به تن دو کبدی کار می‌باشد که جذابیت این مسابقات را افزایش داده است.

سرمربی تیم ملی سرکل کبدی تاکید کرد: امسال در مسابقات انتخابی تیم ملی که به میزبانی تهران برگزار شد خراسان رضوی با دو تیم شرکت کرد و توانست مقام‌های اول و سوم کشور را از آن خود کند. همچنین برای اولین بار هیئت کبدی خراسان رضوی مسابقات این رشته را در سطح کشور، استانی برگزار کرد و تیم مه ولات توانست قهرمان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.