رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: ۱۷ واحد صنفی طلا و جواهر اکثرا بنکدار بودند و عنوان شده تراز مالی این واحد‌ها به شدت بالا بوده است.

یوسف تقی‌زادگان رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی قیمت هر گرم طلا در یک ماه گذشته با بیان این مطلب که در حل حاضر مراجعه مردم برای خرید طلا، طلای دست دوم و سکه برای جلوگیری از بی‌ارزش شدن پولشان به بازار بیشتر شده، گفت: امیدوارم مدیران کشور در حوزه اقتصادی در خصوص شرایط موجود تصمیم جدی بگیرند، تا قیمت هر گرم طلا بیش از این نشود.

او افزود: با وجودی که قیمت انس جهانی در محدوده ۱۸۰۰ دلار ثابت مانده، افزایش قیمت دلار موجب افزایش قیمت هر گرم طلا شده است.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد ادامه داد: به تازگی حساب‌های مالی ۱۷ واحد صنفی طلا و جواهر در مشهد از طرف بانک مرکزی بسته شده است. این واحد‌ها اکثرا بنکدار بودند و عنوان شده تراز مالی این واحد‌ها به شدت بالا بوده است.

تقی‌زادگان بیان کرد: در حال حاضر نباید قیمت طلا و دلار تا این حد بالا برود. در حال حاضر روزانه ۲ مرتبه قیمت طلا در کشور تغییر پیدا می‌کند؛ این در حالی است که ورود شمش طلا به کشور آزاد شده و در نتیجه مشکلی در تامین طلا در کشور نداریم.

او تصریح کرد: از شهروندان درخواست داریم تا از خرید ربع سکه به دلیل حباب ۴.۵ میلیون تومانی خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
میشه بگید چی درسته طلا خودرو قیمت ارزاق عمومی اجاره خونه باشگاه خبرنگاران جوان با هزار ارزو به اقای رئیسی رای دادیم چیشد اون هم قول حالا که مجلس و همچی یکدسته بکجا داریم میریم یکی بگه