مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان گندم کشت شده که ۱۰ هزار هکتار آن به صورت کشت قراردادی است.

رضا حسین‌پور از پایان عملیات کشت گندم در زمین‌های کشاورزی استان بوشهر خبر داد و افزود: کشت گندم در اراضی بوشهر از آبان ماه آغاز شد و در مجموع ۸۵ هزار هکتار از به کشت دیم و ۱۵ هزار هکتار به کشت آبی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان به کشت گندم اختصاص یافته است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی سهم استان بوشهر از برنامه کشت قراردادی امسال ۱۰ هزار هکتار گندم آبی است که تا کنون ۵ هزار هکتار آن اجرایی شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان افزایش بهره‌وری تولید با تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان را از جمله مهم‌ترین مزایای طرح کشت قراردادی عنوان کرد و ادامه داد: در شیوه کشت قراردادی میزان تولید، بازار و قیمت محصول مشخص است،و کشاورز درگیر افت و خیز‌های بازار نمی‌شود.

حسین‌پور گفت: در سال زراعی گذشته به علت بارش نامناسب باران و خشکسالی مزارع گندم دیم استان بوشهر تولید مناسب نداشت و امسال تاکنون بارش‌های مناسبی داشته‌ایم و اگر بارش ادامه داشته باشد پیش‌بینی می‌شود ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

برچسب ها: گندم ، کشاورزی ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.