رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در قالب سند تحول کشاورزی، صنعت و گردشگری در استان اشتغال ۵ هزار نفر طی ۲ سال آینده هدفگذاری شده است.

داود شایقی گفت: راه اندازی تعداد زیادی از واحد تولیدی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، حمل و نقل و همچنین آب و خاک در استان در دست اجراست که امیدواریم با جذب منابع ملی و استانی بتوانیم ضمن تحرک بخشی به توسعه استان اهداف مد نظردر بخش اشتغال را هم محقق سازیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه سند توسعه شهرستان‌ها بسترساز تحول و توسعه خواهد بود، افزود: دراین سند ۱۲ شهرستان با ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف استان مورد توجه قرار گرفته تا بر مبنای ظرفیت‌های هر منطقه، تولید، اشتغال آفرینی و سرانه درآمدی مردم افزایش یابد.

شایقی با اشاره به ظرفیت ممتاز استان در بخش کشاورزی و گردشگری و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی گفت: راهی جز توسعه سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی وجود ندارد و سعی می‌شود تا از ظرفیت‌های فراهم شده در افزایش اشتغال و سرانه درآمدی مردم استان استفاده شود.

به دنبال جذب بیشترین اعتبارات از ردیف‌های ملی هستیم

او ادامه داد: در سال جاری توزیع منابع با هدف رفع محرومیت‌ها از مناطق مختلف استان انجام خواهد شد و تلاش مدیران استانی بر این خواهد بود تا از ردیف‌های ملی بیشترین اعتبارات را جذب استان کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با تاکید بر لزوم تحول در حوزه گردشگری بویژه گردشگری زمستانی گفت: در فصل زمستان برای تحقق برنامه‌های گردشگری، زیرساخت‌های ورزشی به ویژه رشته اسکی را باید مهیا کرد و در کنار آن برگزاری رویداد‌ها و جشنواره‌های مختلف گردشگری زمستانی نیز به درستی هدف‌گذاری شود.

شایقی تقویت حلقه‌های تولید ثروت و اشتغال را در بخش گردشگری بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: ایجاد فرصت مناسب در حوزه گردشگری بسیار مورد توجه قرار گرفته و انتظار این است تا در این بخش تحولات بزرگی شکل بگیرد.

طرح اشتغال روستایی در ۱۲۹ روستای اردبیل اجرا می‌شود

او از تدوین طرح توسعه و اشتغال روستایی با هدف اشتغال‌زایی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان در استان خبر داد و گفت: مقرر است سالانه این طرح در ۱۲۹ روستای استان اجرا شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه بر اساس این طرح در هر روستا متناسب با ظرفیت‌های موجود، طرح‌های اشتغال در دستور کار قرار می‌گیرد، یادآورشد: تاکنون طرح‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف از قبیل تولید گیاهان دارویی، خوشه‌های فرش، پرورش طیور و طرح‌های گردشگری در برخی از روستا‌های استان اجرایی شده است.

شایقی افزود: بر این اساس سال گذشته ۱۲۹ روستا در استان برای اشتغال‌زایی شناسایی شد و برای امسال نیز شناسایی همین تعداد روستا برنامه‌ریزی شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.