رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سوز سرمای زمستانی هوای شهرستان‌های مختلف جنوب آذربایجان غربی تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با خروج امواج ناپایدار از منطقه، جوی آرام که با پوشش ابر نیز همراه است در بیشتر مناطق جنوب آذربایجان غربی حاکم و باعث کاهش محسوس دمای هوا در این مناطق شده و این روند تا پایان هفته جاری با کاهش ۲ تا ۴ درجه‌ای دمای هوا تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز حداقل دمای هوا در بیشتر شهر‌های جنوب آذربایجان غربی به صفر و زیر صفر درجه رسید، افزود: در این مدت حداقل دمای هوا در مهاباد، اشنویه، تکاب، پیرانشهر، نقده و بوکان به منفی یک درجه سانتی‌گراد رسید و حداقل دمای هوا در سردشت و شاهین دژ صفر درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای حداقل هشت درجه سانتی‌گراد زیرصفر، سردترین شهر آذربایجان غربی و پلدشت با حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود؛ ضمن اینکه در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین منفی و ۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی با اشاره به بارش‌های حاصل از عبور امواج ناپایدار در جنوب آذربایجان غربی ادامه داد: در این مدت پیرانشهر با ۱۴.۱ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر آذربایجان غربی و بارش‌ها در بوکان ۱۰.۵ میلی متر، سردشت ۱۰ میلی‌متر و در مهاباد هفت میلی‌متر ثبت شد.

محمدپور یادآور شد: به دلیل وجود رطوبت در جو احتمال دارد تا پایان هفته جاری در طول روز شاهد بارش‌های خفیف و پراکنده محلی برف و باران در برخی مناطق جنوب آذربایجان غربی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.