دقیق‌ترین آمار جمعیتی کشور در اختیار سازمان ثبت احوال

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: یکی از روش‌های برنامه ریزی، اطلاع از آمار جمعیتی است و دقیق‌ترین آمار جمعیتی در اختیار سازمان ثبت احوال قرار دارد.

سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: سوم دی ۱۲۹۷ اولین شناسنامه برای مردم کشور ایران صادر شده است و در همین خصوص شورای فرهنگی عمومی کشور این روز را به نام روز ثبت احوال اعلام کرد.

او ادامه داد: از جمله وظایف مهم ثبت احوال، ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت وفات و صدور گواهی، تعویض شناسنامه، ثبت ازدواج و طلاق، صدور گواهی ولادت برای اتباع خارجه، ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیتی و صدور کارت شناسایی و ملی برای مردم و همچنین جمع آوری و تهیه آمار انسانی سراسر کشور و انتشار آن است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: باتوجه به اینکه ثبت احوال منبع این آمار و اطلاعات دقیق و به روز است، تجزیه تحلیل این آمار و در اختیار قرار دادن آن‌ها به سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه مسئله مهمی است که امیدواریم در کشور و استان این تجزیه و تحلیل آماری در مواقع مشخص انجام و به طور مناسب و مطلوب در اختیار سازمان و نهاد‌های مربوطه قرار بگیرد تا با تبیین این آمار‌ها بتوانند برای آینده برنامه ریزی صحیح داشته باشند.

سیفی همچنین در خصوص بدرقه شهدای گمنام گفت: انتظار می‌روند مردم شهید پرور شهر یزد همچون استقبال چشمگیر شهدای گمنام، در مراسم بدرقه شهدای گمنام به آرامگاه ابدی و عهد و میثاق با آن غیور مردان حضور کم نظیری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.