نرخ باسوادی در خوزستان ۹۴.۷ درصد است

 سرپرست معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار نرخ باسوادی در خوزستان ۹۴.۷ درصد است، گفت: طبق سرشماری سال ۹۵ درصد نرخ باسوادی این استان ۹۲.۴ درصد بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

 اردشیر شریف زاده در آیین بزرگداشت هفته سواد آموزی در تالار طلائیه اهواز گفت: قبل از انقلاب اسلامی درصد با سوادی کشور۳۷ درصد بود که در طول دوران انقلاب اسلامی این رقم به ۹۷ درصد افزایش یافت.

او  با بیان اینکه زیر ساخت‌هایی برای توسعه باسوادی در استان خوزستان نیاز است که در این راه نیاز به همیاری تمامی دستگاه‌ها است به اهداف نهضت سواد آموزی برای ریشه کن کردن بیسوادی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم زمینه تحصیل و باسوادی همه افراد در خوزستان فراهم شود تا افراد به دلایل مختلف از تحصیل محروم نشوند.

سرپرست معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان می‌گوید: در این راستا با کمک خیران سواد یار تلاش می‌شود در زمینه سواد آموزی در استان گام‌های موثری برداشته شود و فرهنگ باسوادی گسترش یابد.

آقای شریف زاده با اشاره به اینکه سواد آموزی در سه سطح انجام می‌شود، گفت: امسال طرح کلاس‌های تلفیقی سواد آموزی در خوزستان اجرا شد، در قالب این طرح سواد آموزان به صورت تلفیقی در سه سطح در کلاس‌های سواد آموزی شرکت می‌کنند.

او  با بیان اینکه پنج هزار نفر سواد آموز در این طرح در خوزستان شرکت کردند، ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود امسال ۳۰ هزار نفر در کلاس‌های سواد آموزی استان خوزستان شرکت کنند که یک هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد بیسواد مطلق هستند.

از هفتم دی ماه به مدت یک هفته به نام هفته سواد آموزی نامگذاری شده است.

در این برنامه از سواد آموزان موفق تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.