سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ذخیره‌سازی سوخت جایگزین برای استفاده در ایام زمستان از سوی بهره‌برداران کشاورزی را ضروری دانست.

نادر تقی زاده گفت: به دلیل احتمال قطعی گاز در ایام زمستان، بهره‌برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی استان باید نسبت به ذخیره‌سازی سوخت جایگزین برای تجهیزات دوگانه‌سوز خود کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از همه واحدهای تولیدی اعم از دامداری‌ها ، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و واحدهای صنعتی بخش کشاورزی خواست تا نسبت به تهیه و ذخیره‌سازی سوخت جایگزین یا سوخت دوم از جمله گازوئیل تا سقف مصرف یک ماهه خود اقدام کنند.

به گفته او، با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، احتمال قطعی گاز در سطح استان وجود دارد و به همین علت لازم است که بهره‌برداران کشاورزی استان وسایل گرمایشی خود را به سوخت دوم مجهز کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خواستار آمادگی بهره‌برداران کشاورزی استان برای مدیریت شرایط بحرانی تامین سوخت در واحد تولیدی شد و گفت: با اقدامات پیشگیرانه می توان از خسارت‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری کرد.

تقی زاده همچنین خطاب به مالکان و صاحبان ماشین آلات کشاورزی موتوری از جمله تراکتور و دارندگان سامانه‌های نوین آبیاری افزود: بهره‌برداران باید این تجهیزات و تاسیسات را به صورت مرتب کنترل کنند به علت یخ زدگی و ترکیدگی دچار خسارت نشوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.