مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: سه نفر از قصه گویان استان به مرحله منطقه‌ای دومین جشنواره کشوری دوسالانه قصه‌گویی نهال امید راه یافتند.

احمد فرهادی اظهار داشت: قصه‌گویی، هنری قدیمی است که قدمتی به بلندای تاریخ دارد و می‌تواند نقش به سزایی در تربیت نسل جدید، انتقال تجربیات و فرهنگ داشته باشد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌های مطلوبی در این هنر برخوردار است و تاکنون قصه‌گویان استان در دوسالانه «نهال امید» که در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی دیجیتال و در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود، نتایج قابل قبولی را کسب کرده‌اند.

فرهادی اضافه کرد: تابستان امسال این دوسالانه با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز و موضوعاتی، چون مسائل روز جامعه، سبک زندگی ایرانی اسلامی، شعار سال و موضوعات آزاد به‌عنوان موضوعات محوری با تاکید بر موضوع شعار سال در نظر گرفته شد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: تمامی محور‌های جشنواره قصه‌گویی با رویکرد انگیزشی، امیدآفرینی، هویت‌بخشی و توجه به معنویت و اخلاق تعیین شده است.

فرهادی یادآور شد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان امسال از میان ۱۵۱ اثر ابلاغی به دبیرخانه استانی این جشنواره، ۲۹ اثر در بخش اجرای صحنه‌ای و ۲۰ اثر در بخش دیجیتال را انتخاب کرد که پس از داوری این آثار برترین‌های این مرحله به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

وی اظهار کرد: زینب ظفریان، لاله صفرپور، سمیه حسینی و ناهید سلیمانی در بخش اجرای صحنه‌ای ویژه کتابداران و مریم خلجی پیربلوطی و سمیه ویسی در بخش غیرکتابدار موفق به پشت سرگذاشتن رقیبان هم‌استانی و رسیدن به مرحله منطقه‌ای شدند.

فرهادی تصریح کرد: در مرحله منطقه‌ای دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» از بین ۲۰ شرکت‌کننده از استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان شش نفر به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند که سه نفر آن‌ها از قصه‌گویان استان بودند.

وی افزود: پس از اجرا و داوری آثار در مرحله منطقه‌ای خانم‌ها مریم خلجی، لاله صفرپور و سمیه حسینی از چهارمحال و بختیاری به مرحله کشوری راه یافتند.

فرهادی اضافه کرد: برگزاری کارگاه آموزشی فن بیان و زبان بدن با حضور اساتید و صاحب‌نظران این رشته پیش از برگزاری این جشنواره و برگزاری کارگاه‌های هم‌اندیشی و رفع اشکال پس از برگزاری مرحله استانی از جمله اقداماتی است که از سوی این اداره‌کل با هدف برگزاری هرچه شایسته‌تر این جشنواره، در استان انجام شد.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها ضمن آشنایی با فنون زبان بدن و کنترل حجم صدا، با نقاط ضعف و قوت اجرا‌های خود آشنا شده و راهکار‌های تسلط بر استرس در هنگام اجرا را فرا گرفتند.

گفتنی است در مرحله نهایی کشوری دوسالانه «نهال امید» پس از اجرا و داوری آثار برتر مناطق مختلف کشور، از ۱۲ نفر برتر در سطح کشور با اهدای لوح تقدیر، آلبوم اجرا و جایزه نقدی تقدیر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار