مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از بازگشایی راه ارتباطی ۲۳۰ روستای این استان بعد از بارش برف خبر داد.

مرتضی شیروانی اظهار داشت: خدا را شکر بارش‌های خوبی در چند روز اخیر در استان داشتیم، در شهرستان‌های کوهدشت رومشکان و چگنی شاهد بارش باران بودیم و در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز و دورود بارش سنگین برف را داشتند، همچنین در سایر شهرستان‌ها نیز بارش باران و در گردنه‌ها شاهد بارش برف بودیم.

وی، ادامه داد: به همت راهداران پرتلاش و جهادگر همه راه‌های مواصلاتی اصلی و فرعی باز و تردد به صورت عادی و روان در آنها برقرار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، تصریح گرد: از آن جایی که ۸۰ درصد ترددها در راه‌های اصلی و محورهای مواصلاتی صورت می‌گیرد در حال حاضر همه محورها باز است.

شیروانی، بیان کرد: راه اکثر روستاهای مسدود شده روستاهای خاکی و شنی هستند که در انتهای محورهای روستایی قرار دارند، گردنه «گله بادوش» و «فرسش» نیز با توجه به ارتفاع زیاد به دلیل شیب تند، پرتگاه‌های متعدد و عرض محدود جاده‌های روستایی امکان برف روبی در شب را ندارند، با این وضعیت راهداران پر تلاش همچنان در حال برف روبی هستند.

وی، بیان داشت: از مجموع ۵۰۲ راه روستای مسدود شده، تاکنون راه ۲۳۰ روستا بازگشایی و بقیه روستاها هم در حال باز گشایی هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.