رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به بارش برف و لغزنده بودن محور‌های ارتباطی کوهستانی گفت: تردد خودرو‌ها در گردنه‌های این شهرستان اکنون فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

رحمت نویدنیا رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: از بامداد امروز بارش برف در نقاط مختلف شهرستان بویژه مناطق مرتفع و کوهستانی و گردنه‌ها آغاز شده و به دلیل لغزندگی، تردد وسایل نقلیه در این مسیر‌ها بدون زنجیر چرخ ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه بارش برف خفیف همچنان تداوم دارد، افزود: ماموران راهداری هم اکنون در حال برفروبی (تیغه‌زنی) و نمک‌پاشی جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های «زمزیران» و «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد - سردشت و «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد اضافه کرد: در دیگر محور‌های این شهرستان نیز به دلیل بارش باران و مه غلیظ دید افقی به کمتر از ۲۰ متر کاهش یافته و رانندگان مجبورند برای تردد بهتر چراغ خودرو‌ها را روشن کرده و با سرعت کم و احتیاط کامل حرکت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محور‌های مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری در این محور‌ها خودداری کرده و در صورت لزوم نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

نویدنیا از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست قبل از سفر از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.