روسیه از ارائه ادله و مدارک موثق در خصوص اجرای آزمایش روی عناصر سلاح‌های بیولوژیک در اوکراین با حمایت‌های مالی و تکنولوژیکی آمریکا خبر داد.

ایگور کریلوف فرمانده پدافند هسته ای، شیمیایی و بیولوژیک روسیه در سخنانی در کنفرانسی خبری در ژنو در حاشیه نشست بازنگری در معاهده منع گسترش سلاح‌های بیولوژیک گفت: تصاویری حاوی مواضع کارشناسان روس و گواهی شاهدان و شرکت کنندگان در برنامه اداره مقابله با تهدیدات، وابسته به وزارت دفاع آمریکا از جمله ریچارد بوچر کارمند سابق موسسه تحقیقات علمی وابسته به نیروی زمینی آمریکا ارائه کردیم که بار دیگر از فعالیت روی عوامل بیماری‌زا و خطرناک در آزمایشگاه‌های بیولوژیک اوکراین با حمایت مالی آمریکا سخن گفت.

پیشتر، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در ژنو، آمریکا و اوکراین را به نقض معاهده سلاح‌های بیولوژیک متهم کرد. نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: با توجه به همه اسناد و مدارکی که در اختیار داریم می‌توانیم بگوییم سلاح‌های بیولوژیک و موارد وابسته به آن در فاصله بسیار نزدیک به مرز‌های روسیه تولید شده است، به ویژه که آمریکا و متحدان آن در خارج از مرز‌های خود فعالیت‌های نظامی و بیولوژیک انجام داده اند و سازمان‌های نظامی و پیمانکاران آن‌ها در بخش خصوصی در این فعالیت‌ها مشارکت داشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار