سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از برگزاری رویداد ملی و تخصصی آموزه‌های زلزله بم در استان خبر داد.

احمد فاضلی فارسانی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن سالروز وقوع زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، به منظور استفاده از تجربیات و بهره گیری از آموزه‌های این زلزله و همچنین بررسی وضعیت فرسودگی بافت‌های شهری، در روز‌های سوم تا پنجم دی ماه، رویداد آموزشی و ملی آموزه‌های زلزله بم همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه ناپایداری و غیر مقاوم بودن ساختمان‌های مسکونی در زلزله بم و خسارت‌های عمده وارد شده به آن‌ها و همچنین جان باختن تعداد زیادی از هموطنان در این حادثه غم انگیز، شرکت بازآفرینی شهری ایران با همکاری شهرداری شهر‌های کشور اقدام به برگزاری نشست تخصصی با عنوان آموزه‌های زلزله بم با حضور سفیرانی از شهر بم و شرکت بازآفرینی شهری و وزارت کشور در شهر‌های هدف نموده است.


بیشتر بخوانید


فاضلی اضافه کرد: در همین راستا این نشست تخصصی روز‌های سوم، چهارم و پنجم دی ماه ۱۴۰۱ در شهر‌های هفشجان، بروجن و شهرکرد با حضور سفیران مذکور و مسئولین استانی به میزبانی شهرداری‌ها برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ این رویداد در شهرکرد با حضور اعضاء ستاد بازآفرینی شهری و کلیه شهرداران شهر‌های تابعه استان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار