فرماندار ویژه میانه گفت: توسعه و سرمایه گذاری در دانشکده فنی و مهندسی میانه سبب تامین نیاز‌ها و تربیت نیروی متخصص است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: به دلیل فاصله میانه از مرکز استان باید از سوی دانشگاه تبریز در دانشکده فنی و مهندسی میانه سرمایه گذاری لازم جهت تامین نیاز‌ها و تربیت نیروی متخصص در جنوب استان انجام شود.

مسعود سعادتی در جمع اساتید و دانشجویان دانشکده فنی مهندسی میانه، اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال به دانشکده میانه در جریان سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی را از مصوبات برجسته حوزه دانشگاهی بیان کرد و گفت: این امر نشان دهنده حمایت ویژه دولت سیزدهم از امر آموزش عالی و توزیع عادلانه در نقاط مختلف کشور است.

او  وضع امروز دانشگاه‌ها را همانند سد‌های بزرگ و آب جمع شده بسیار در آن توصیف نمود و افزود: اساتید و دانشجویان فرهیخته و سرشار از خلاقیت به مانند آب سد بوده و باید برای مدیریت این آب و هدایت آن به سمت نیاز‌های انباشته شده در حوزه‌های مختلف به خصوص فن آورانه؛ کشاورزی و صنعت؛ به پشتیبانی فنی وعلمی پرداخت.

سعادتی با اشاره به اینکه امروز با نیاز‌های انباشته شده و حجم بزرگی از فرهیختگان روبرو هستیم تاکید کرد: باید این دو حلقه برای رفع نیاز‌های کنونی جامعه به هم متصل شوند که نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

فرماندار ویژه میانه توسعه دانشگاه‌ها در شهرستان میانه را سبب ماندگاری دانشجویان میانه در مناطق خود خواند و اضافه کرد: به دلیل فاصله شهر‌های اطراف میانه از مرکز استان افراد بسیاری علاقمند به تحصیل در میانه هستند و به همین دلیل نیز باید توسعه دانشکده فنی و مهندسی و سرمایه گذاری در آن مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، از پیگیری‌ها در راستای تقویت نظام آموزشی میانه خبر داد.
مهدی اسماعیلی با بیان اینکه ۱۲ سال است که در مسیر تقویت بنیه این دانشکده توقف کرده ایم افزود: وجود تنها ۴ رشته با دو رشته در کاردانی و دو رشته در کارشناسی به هیچ عنوان قابل قبول نیست، اما با استفاده از ظرفیت‌های کشوری و استانی در جهت تقویت دانشکده و افزایش رشته‌های تحصیلی در آن تلاش خواهیم کرد کما اینکه این پیگیری‌ها سبب افزوده شدن رشته مهندسی صنایع در این دانشکده شده است.

دیگر نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اشتغال دانشجویان پس از فارغ التحصیلی را غصه و درد بزرگ خواند.

سید مرتضی حسینی افزود: ما به دنبال توسعه دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های میانه و افزایش رشته‌های تحصیلی؛ جذب هیئت علمی با کیفیت همچنین ایجاد زمینه برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان هستیم.

رییس دانشگاه فنی و مهندسی تبریز هم در این جلسه از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال جهت تکمیل ساحتمان جدید دانشکده فنی و مهندسی میانه در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان خبر داد و افزود: این ساختمان در زمینی به مساحت ۵۵۰۰ مترمربع احداث شده و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی داشته و برای تکمیل خوابگاه نیز به همین میزان اعتبار نیاز است.

نصرالله زاده تامین برخی امکانات و زیرساخت‌ها در جهت توسعه میانه در دوره تحصیلات تکمیلی را ضروری برشمرد و گفت: به زودی رشته مهندسی صنایع در دانشکده فنی و مهندسی به رشته‌های تحصیلی و نیرو‌هایی به هیئت علمی این دانشکده اضافه خواهد شد و افزودن رشته خط و سازه‌های ریلی به دانشکده میانه از اهداف دیگر ماست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.