عدم دریافت مجوز، طرح مسکن محرومان در حاشیه شهر مشهد را مهر و موم کرد.

مجید نژاد حسین شهردار منطقه چهار شهرداری مشهد گفت: عملیات اجرایی پروژه مسکن محرومان واقع در بلوار پنجتن مشهد، بدون دریافت مجوزات قانونی در حال انجام بود که این پروژه با توسط شهرداری این منطقه و با اخذ دستور قضایی مهر و موم شد.

او افزود: تفاهم نامه احداث ۲ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد مربوط به سال ۹۹ است که ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه اقشار کم درآمد و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی جزیی از این قرارداد است.

شهردار منطقه چهار شهرداری مشهد ادامه داد: عملیات ساخت این واحد‌های مسکونی بین سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد و بنیاد مسکن آغاز شده بود، اما مجوز‌های لازم و تفاهمنامه مکتوب برای ساخت این پروژه اخذ نشده بود که بار‌ها این موضوع را به طرفین تذکر دادیم.

نژاد حسین بیان کرد: طبق تفاهمنامه در مرحله اول باید بنیاد مسکن زمین را برای ساخت واحد‌های مسکونی آماده سازی می‌کرد و در مرحله بعد با انعقاد تفاهمنامه قطعی ساخت این مجموعه آغاز شود، اما تاکنون تفاهم نامه شفافی در این بخش ارائه نشده و مشخص نشده هر یک از طرفین چه مسیری را باید طی کند.

او تصریح کرد: آغاز عملیات ساخت نیز بدون اخذ پروانه ساخت و مجوز از شهرداری منطقه غیرقانونی است و اگر حین اجرای پروژه اتفاقی رخ دهد، مسئولیت بر عهده شهردار منطقه است، لذا پس از بار‌ها تذکر با دستور قضایی این پروژه مهر و موم و از ادامه عملیات ساخت جلوگیری شد.

شهردار منطقه چهار شهرداری مشهد تاکید کرد: طبق دستور معاون دادستان مشهد تا تفاهمنامه قطعی از سوی طرفین به صورت مکتوب ارائه نشود، این پروژه با هیچ سفارشی فک پلمب نمی‌شود.

حمید ضمیری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز ۲۹ فروردین امسال در جلسه علنی این شورا تذکر داد: تفاهمنامه سه جانبه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در مناطق کم‌برخوردار مشهد از سوی یکی از طرفین تفاهمنامه نقض و جمعیت هدف این واحد‌های مسکونی تغییر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار