استاندار خراسان رضوی گفت: تا پایان امسال ساخت ۲۰۰ هزار خانه مسکونی جدید در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان عملیاتی خواهد شد.

یعقوبعلی نظری امروز سه‌شنبه در آیین قرعه‌کشی ۱۲۸۵ واحد طرح نهضت ملی مسکن تربت‌حیدریه افزود: همچنین تا پایان امسال اقدام لازم اداری در خصوص واگذاری صد هزار قطعه زمین به متقاضیان خراسان رضوی انجام می شود.

وی بیان کرد: طی نیمه نخست سال آینده نیز کلیه نیازمندی‌های مسکن استان خراسان رضوی شناسایی و اقدامات لازم برای رفع آنها صورت خواهد گرفت.

نظری با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد معیشت مردم به صورت مستقیم به مسکن ارتباط دارد، اضافه کرد: وظیفه داریم در کنار ایجاد شغل به مقوله مهم خانه مورد نیاز متقاضیان نیز توجه داشته‌ باشیم.

استاندار خراسان رضوی کمبود زمین در برخی از شهرهای این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در این شهرها انبوه سازی آپارتمان را در دست اجرا داریم و هم اکنون ۶۱ هزار خانه در سطح استان در دست ساخت (با تسهیلات دولتی) است.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان باعث رونق سایر بخشها می شود، گفت: سامانه رصد نشان می‌دهد امسال ۷۰ هزار شغل در استان خراسان ایجاد شده است.

کاهش سرعت اجرای طرحهای عمرانی پذیرفتنی نیست

استاندار خراسان رضوی همچنین در جمع مدیران دستگاههای اجرایی تربت حیدریه به منظور بررسی طرحهای عمرانی این شهرستان گفت: هیچ دلیل و بهانه ای برای کند شدن فعالیت های عمرانی پذیرفتنی نیست.

نظری تصریح کرد: در اجرای طرحهای عمرانی حتی اگر دستگاههایی همچون محیط زیست و منابع طبیعی نظری مبنی بر ممانعت و توقف دارند؛ باید خودشان راهکار بدهند و مانع تراشی پذیرفتنی نیست.

شهرستان تربت حیدریه در جنوب مشهد مقدس قطب کشاورزی و معدنی محسوب می شود اما در حوزه صنعت بویژه صنایع تبدیلی رشد و توسعه لازم را نداشته است از همین روی بیشتر تولیدات این شهرستان خام فروشی می شود.

تربت حیدریه علاوه بر بارانداز تجاری شرق کشور در حوزه صادرات فرآورده های نفتی از خط لوله این شهرستان نیز مزیت نسبی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.