رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: به صورت جدی از شهرداری مشهد مطالبه داریم تا مسائل مربوط به کشف رود و کشاورزی پیرامون آن را هر چه سریعتر با تدبیر حل کند.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در جریان بازدید از رودخانه کشف رود گفت: در حقیقت کلانشهر مشهد، پاییتخت فرهنگی جهان اسلام است و توقع در هر زمینه‌ای از مشهد مقدس بالا است و انتظار می‌رود در خصوص بحث‌های محیط زیستی نیز تدابیر خوبی در سطح شهرستان مشهد اتخاذ شود تا شرایط محیط زیستی این شهرستان در سطح بهتری قرار گیرد.

او افزود: کشف رود رودخانه‌ای است که در میانگین آبی کشور، آورد آبی بسیار عالی دارد و معمولا اراضی کشاورزی متعددی نیز در آنجا وجود دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: نوع کشاورزی که در آنجا وجود دارد بیشتر تحت تاثیر دیم است، اما متاسفانه از سوی دیگر مساله این رودخانه تحت تاثیر فاضلاب قرار دارد و به فاضلاب رو کشف رود تبدیل شده است که این موضوع اصلا پذیرفته نیست.

سلاجقه بیان کرد: طبق برنامه‌ای که در مهرماه سال گذشته تعیین شد، قرار بر این بود که مجموعه کشف رود تا ۲۲ بهمن ساماندهی شود، اما اقدامات لازم متاسفانه از سوی شهرداری مشهد صورت نگرفته بود.

او تصریح کرد: مساله کشف رود و مناطق پیرامون آن به خصوص ۴ هکتار زمین کشاورزی در منطقه کشف رود که از آب فاضلاب آبیاری میشود و مستقیما بر سلامت و بهداشت مردم تاثیرگذار است مساله پیش پا افتاده‌ای نیست و همه ما در مقابل به خطر افتادن جان شهروندان مسئول هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: از همین رو به صورت جدی از شهرداری مشهد مطالبه داریم تا مسائل مربوط به کشف رود و کشاورزی پیرامون آن را هر چه سریعتر با تدبیر حل کند؛ اگر در بحث مسائل اعتباری مشکلی پیش پای شهرداری مشهد باشد، پیشنهاد ما این است که شهرداری می‌تواند از منابع ملی استفاده کند و بودجه لازم را تامین کند.

سلاجقه اظهار کرد: روزانه به طور میانگین ۴۰۰ تانکر در کشف رود فاضلاب شهر مشهد را تخلیه می‌کنند و آب این رودخانه به صورت مستقیم با لوله گذاری‌هایی که انجام شده، در بخش کشاورزی پیرامون این رودخانه استفاده می‌شود و متاسفانه خروجی این اتفاق به محصولات کشاورزی است که به دست خانوار می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.