در شب یلدا خادمیاران رضوی، سفره یلدای فاطمی را در دور افتاده ترین نقطه ریگان پهن کردند و آرزوی کودکان روستا را برآورده کردند.

روستایی در دل کوهستان با مردمانی سخت کوش و دامدار که تمام دارایی آن ها چندین راس گوسفند است.

خادمیاران امام مهربانی ها (ع) به همراه تعدادی از خیران، راهی مناطق کوهستانی شدند و با گذر از جاده‌های صعب العبور خود را به روستایی رساندند که انگار مردمانش چشم انتظار کسی بودند.

با حضور خادمیاران امام رضا (ع) اشک در چشمانشان حلقه زد و بغض گلویشان اشک های آن ها را از پلک های آن ها بیرون زد.

خادمیاران امام رضا(ع)  با همکاری معلم مدرسه و دانش آموزان دست به کار شدند و با وسایلی که از سطح شهر فراهم کرده بودند، سفره یلدایی را چیدند.

در ابتدای سفره عکس مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  و سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی زینت بخش سفره معنوی شب یلدای روستای محروم در ریگان شد. 

 

سفره یلدا

چیدمان سفره به همت دانش آموزان عشایر انجام شد و خادمیاران نیز با طراحی که به آن ها اعلام کرده بودند، سفره ای به یاد ماندنی ایجاد کردند. سفره ای به بلندای شب یلدا و با دستان خادمیاران امام مهربانی(ع)  پهن شد.

در ابتدا دانش آموزان به یاد سردار دل ها اشک ماتم ریختند و سپس در کنار خادمیاران امام رضا (ع )و با بیان سخن ساعت ها از فیوضات امام مهربانی(مدظله العالی)  بهره مند شدند. 

هر چه به شب نزدیک تر می شدیم معنویت خاصی در این سفره حکمفرما بود. 

سفره یلدا

رضا سابکی یکی از اهالی روستا در گفت و گو با خبرنگار ما ابراز کرد:  ما اصلا فکر نمی کردیم که چنین سفره ای در روستای ما پهن شود. 

محمد سابکی دانش آموز عشایری ریگان گفت:  امشب بهترین خاطرات برای ما با حضور خادمیاران رضوی رقم خورد.

در این سفره یلدایی فاطمی، وقتی که خادمیاران از دانش آموزان آرزویی خواستند. همه با هم زیارت امام رضا(ع) و زیارت قبر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را خواستار شدند.

 خادمان رضوی به رقیه سابکی که هنوز به زیارت امام مهربانی ها (ع) مشرف نشده است، در قالب زیارت اولی قول دادند که زمینه سفر زیارت این دانش آموزان را فراهم کنند.

الله بخش سابکی دیگر اهالی روستا بیان داشت: خادمیاران امام مهربانی ها با حضور خود در روستای محروم ما را غافلگیر کردند و  از این بزرگواران کمال قدردانی و تشکر را داریم. 

سفره یلدا

علی فرامرزی، مسئول کانون خدمت رضوی ریگان گفت: با هماهنگی های صورت گرفته از قبل تعدادی از خادمیاران در شب یلدا برنامه های فرهنگی خود را در مناطق محروم اجرا کردند.

او  تصریح کرد: این خادمیاران با همکاری تعدادی از خیران با فراهم کردن بسته های فرهنگی راهی مناطق کوهستانی ریگان شدند.

فرامرزی افزود: در این شب به همت خادمیاران برنامه های مختلفی در قالب یلدای فاطمی اجرا شد.

او افزود: همچنین بیش از هزار بسته معیشتی در مناطق کوهستانی ریگان به همت خادمیاران رضوی توزیع شد. 

مسئول کانون خدمت رضوی ریگان بیان کرد: از خیران و خادمیاران  برای فراهم کردن این برنامه فرهنگی قدردانی می کنیم.

او تصریح کرد:  برنامه های فرهنگی و توزیع بسته های معیشتی به دلیل صعب العبور بودن منطقه طی ۲ روز در شهرستان ادامه دارند. 

گزارش از موسی ملائیان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار