مراسم اختتامیه دومین کمپ کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

آقای عابدزاده رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه دومین کمپ کارآفرینی گفت: جوانان سرنوشت‌ساز هستند جوانان امیدوار، انرژی‌دار، رشدکننده در هویت و ترسیم‌کننده آینده هستند.

وی گفت:عامل بیکاری عدم داشتن مهارت است و کارآفرینان مهمترین افراد هستند که اشتغال ایجاد می‌کنند و فقر را از بین می‌برند.

او با بیان اینکه کارآفرین شاداب ، جذاب و پر از احساس مسئولیت نسبت به کشور است، بیان داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی یعنی دانشگاهی  که مهارت‌افزا و شغل‌محور است.

او  اضافه کرد:  مهارت آموزی سبب ارتقای سطح سلامت رفتاری در فعالیت‌های اجتماعی، تصمیم گیری‌ها و روابط بین فردی می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این‌ها مهارت آموزی از پیش آمدن بسیاری از آسیب‌های روانی و اجتماعی جلوگیری کرده و فرد را برای دستیابی و رسیدن به هدف اصلی در مسیر مشخصی هدایت می‌کند.

وی گفت :در راستای حمایت از دانشجویان و ایجاد شور و نشاط  در بین آنان با همکاری موسسه دانش بنیان سایه سمن دومین کمپ کارآفرینی در این دانشگاه برگزار شد.

وی هدف از برگزاری کمپ کارآفرینی را افزایش روحیه خودشناسی و خودباوری دانشجویان، ترغیب دانشجویان به ایده پردازی و ایده پروری، تدوین طرح‌های کسب و کار و هدایت آن در جهت تولید ثروت، برقراری ارتباط هدفمند میان صاحبان طرح‌ها و ایده‌های تجاری با سرمایه گذاران و صنعت، آموزش مفاهیم و قواعد کارآفرینی، کسب و کار، توسعه اشتغال و کارآفرینی، تکمیل چرخه تبدیل ایده به کسب و کار و ... عنوان کرد.

آقای صدیقی معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: کمپ کارآفرینی با محور‌های تخصصی IT، صنایع غذایی و کسب و کار‌های نوین برگزار شد.

آقای صدیقی افزود:دومین کمپ کارآفرینی به منظور تحقق اهداف شعار سال و گرامیداشت هفته پژوهش و در راستای توسعه آموزش‌های علمی کاربردی به قصد ارتقای دانش و ایجاد مهارت‌های لازم و به فعلیت درآوردن استعداد‌های نهفته در افراد در راستای ایجاد اشتغال، توسعه و کارآفرینی، به مدت ۴ روز مشتمل بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی "خلق ایده و ایده پردازی، تدوین طرح کسب و کار، خلاقیت و نوآوری، آشنایی با قوانین کسب و کار و کارآفرینی، تیم سازی و شروع کسب و کار، بازدید از محیط کارآفرینی، سخنرانی کارآفرینان موفق و برتر، مشاوره در کلینیک اشتغال و توسعه کارآفرینی برگزار شد.

وی افزود:۷۸ طرح به این کمپ ارسال شد و ۶۸ طرح مورد داوری قرار گرفت و ۱۲ ایده ارائه شد و در نهایت ۹ ایده به عنوان ایده برتر در سه حوزه معرفی شد.

آقای صدیقی گفت:در حوزه فناوری اطلاعات سهیلا علیزاده و صدیقه شفیعی رتبه اول ،علی اکبر تاروردیزاده  و مهران اکبری رتبه دوم و الهام رجب زاده ،مریم صفت زاده و فاطمه عصر جدید رتبه سوم را کسب کردند در حوزه کسب و کار هادی غواصی و علی عهد نو رتبه اول، ام البنین صادقیان  و علیرضا قدیمی رتبه دوم و معراج شقایق و فاطمه رنجبر رتبه سوم را کسب کردند در حوزه صنایع غذایی سید نعیم قرآنی و عرفان ریحانی رتبه اول، نسرین عباسی و فاطمه عصر جدید رتبه دوم  وسعیده پورداداش و مهدیه بازدار رتبه سوم را کسب کردند.

گفتنی است در پایان این مراسم از نفرات برتر کمپ کارآفرینی و هیات داوران تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.