گروه تروریستی منافقین از روز‌های نخست اغتشاشات در ایران با ایجاد صفحاتی در فضای مجازی به نام «جوانان محلات» نقش اصلی و بسیار مهمی در ایجاد و گسترش آشوب و ناامنی در سطح کشور داشتند.

روز‌های ابتدایی شروع اغتشاشات در کشور همزمان شد تا به وجود آمدن صفحاتی به نام «جوانان محلات» در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی برای شهر‌های مختلف کشور که این صفحات فراخوان‌هایی را برای به خیابان آمدن معترضان و اغتشاشگران آماده و منتشر می‌کردند.

اما «جوانان محلات» چیست و چگونه و چرا ایجاد شده است؟ در روز‌های اولیه اغتشاشات در ایران که به بهانه فوت خانم «مهسا امینی» شکل گرفته بود ناگهان با گروهی مرموز و نامشخص به نام «جوانان محلات» روبرو شدیم که با ایجاد صفحاتی در فضای مجازی ازجمله در اینستاگرام و حتی توئیتر فراخوان‌هایی را برای به خیابان آوردن معترضان و اغتشاشگران صادر می‌کردند.

گروه «جوانان محلات» خیلی سریع و هماهنگ، همزمان با بیانیه‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌کردند، فراخوان‌های خود را از طریق شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان بیگانه اینترنشنال هم پخش و به اطلاع عموم مردم می‌رساندند. ولی به توجه به فضای ملتهب روز‌های نخستین شروع اغتشاشات در کشور کمتر کسی فکر می‌کرد سازمان تروریستی منافقین در پشت صحنه این گروه و صفحات آن قرار داشته باشند.

اما هرچه در زمان به جلو رفتیم مشاهده شد که دامنه فعالیت‌ها و اقدامات این صفحات فقط به صدور بیانیه جهت تشویق معترضان و اغتشاشگران در کف خیابان محدود نشده و این صفحات که برای استان‌ها و شهر‌های مختلف تدارک دیده شده بودند در فعالیت‌ها و اقداماتی هماهنگ، اقدامات غیرقانونی و خرابکارانه عده‌ای اغتشاشگر که به طور قطع با سازمان منافقین در ارتباط بوده و هستند در شعارنویسی و آسیب رساندن به اماکن شهری را ضمن اینکه در صفحات خود بازتاب می‌دادند برای پخش از شبکه اینترنشال و سایر شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان ارسال می‌کردند.

البته با توجه به شرایط آن روز‌های کشور شاهد بودیم که اقدامات تروریستی و خرابکارانه صفحلات «جوانان محلات» و بهتر بگویم منافقین در سراشیبی خطرناک به سوی اقدامات مسلحانه و تشویق به کشتار جهت پیدا کرد تا جایی که در این صفحات از آموزش ساخت «کوکتل مولوتوف» گرفته تا آتش زدن منازل روحانیون و بسیجیان منتشر شد.

حال در این میان نکته مهم اینجاست که در ابتدای آغاز به فعالیت صفحات «جوانان محلات» این احتمال وجود داشت که آن‌ها توسط منافقین اداره می‌شوند و یا اینکه دست کم از طرف این گروه تروریستی حمایت می‌شوند. ولی هرچه زمان گذشت و با جمع‌آوری و گردآوری اسناد و مدارک این موضوع که این صفحات بی‌شک متعلق به منافقین هستند قطعیت پیدا کرد.

اما یک موضوع جالب توجه و البته عجیب در ساز و کار فعالیت‌های صفحات جوانان محلات این بود که آن‌ها اطلاعات و مشخصات افراد فریب خورده‌ای که از درگیری‌ها و اغتشاشات شهر‌ها فیلم گرفته و برای آن‌ها ارسال کرده بودند را به نیرو‌های امنیتی کشور تحویل داده بودند تا دستگیر شوند و بتوانند از خبر دستگیری آن‌ها هم تولید اخبار بیشتری داشته باشند و با این چرخه ضمن افزایش خشونت موجود در اغتشاشات، زمان این بحران را تا آنجایی که می‌توانند طولانی‌تر کنند.

از طرف دیگر سوی دیگر این بحران آفرینی شبکه سعودی خبری فارسی زبان اینترنشنال بود که خیلی جامع و کامل تمامی فراخوان‌های صادر شده توسط گروه جوانان محلات را پوشش داده و ضمن پخش تمامی محتوا‌های تولید شده توسط آنها، این مطالب را در کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی خود منتشر می‌کرد. با توجه به این موارد این موضوع خود به صراحت ارتباطات پنهان خبرنگاران و سردبیران خبری این شبکه را با سران منافقین نشان می‌دهد.

حال با فروکش کردن کامل اغتشاشات و دستگیری تمامی عوامل و مزدوران خارجی ازجمله نفرات نفوذی منافقین که از مرز‌ها وارد کشور شده بودند و مشخص شدن وابستگی کامل صفحات «جوانان محلات» به گروه تروریستی منافقین شاهد هستیم در ابتدا اقبال معترضان و اغتشاشگران را از دست دادند و سپس با بی‌توجهی به چند فراخوان آن‌ها دیگر شبکه اینترنشنال هم فراخوان‌های آن‌ها را پخش نکرده است.

البته در این میان دستگیری و بازداشت بسیاری از سرشبکه‌هایی که مسئولیت اداره و بروزرسانی صفحات جوانان محلات را برعهده داشتند نیز نقش و تاثیر بسیار مهم و غیرقابل انکاری در شناسایی سازمان تروریستی منافقین به عنوان حامیان آن‌ها و متوقف شدن فعالیت‌های تروریستی و تخریبی آن‌ها در فضای این روز‌های کشور داشته و دارد.

اما موضوعی که در این میان به عنوان تجربه‌ای ارزنده و فراموش نشدنی مطرح است اینکه منافقین در پوشش جوان محلات تلاش کردند تا کنترل آشوب‌های خیابانی را در کشور به دست بگیرند تا به زعم خود با ایجاد جمعیت‌هایی بزرگ‌تر بحران‌های جدی را برای حاکمیت در نقاط مختلف کشور به خصوص در تهران ایجاد کنند. اما با کمک و یاری خداوند و خون پاک شهدا این نقشه آن‌ها هم همانند تمامی تلاش‌های گذشته این گروه تروریستی منفور در نزد مردم ایران با شکست روبرو شد.

در نهایت این بود سرگذشت محکوم به نابودی صفحات «جوانان محلات» که برای اغتشاشاتی گسترده و طولانی مدت در ایران از سوی سازمان تروریستی منافقین طراحی و اجرا شده بود. زیرا به همان صورتی که ناگهانی در جغرافیای اغتشاشات ایران حضور پیدا کردند به همان سرعت نیز از صحنه آشوب‌های کشور محو شدند و به دست فراموشی سپرده شدند.

در پایان باید گفت گروه تروریستی منافقین با ۱۷ هزار ترور آنچنان در میان مردم کشورمان بی‌ارزش و منفور هستند که حتی برخی از فریب خوردگان و حتی اغتشاشگران هم بعد از اینکه فهمیدند صفحات «جوانان محلات» برای منافقین است با بی‌توجهی به فراخوان‌های آن‌ها خط خود را از این سازمان تروریستی جدا کردند.

منبع : جوان آنلاین

برچسب ها: فراخوان ، پشت پرده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۱ دی ۱۴۰۱
جوانان مجلات است