مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: پیشرفت فیزیکی تامین برق اَبَر طرح آبرسانی همدان به ۹۰ درصد رسید.

حمید ضروری گفت: عملیات انتقال خطوط برق به الکتروپمپ‌های طرح آبرسانی بلند مدت به همدان به سرعت در حال اجرا است و پیشرفت فیزیکی تامین برق این اَبَرپروژه به ۹۰ درصد رسیده است.

او افزود: بعد از بهره برداری از مرحله اضطراری در مهر ماه امسال،  بزودی مرحله  بعدی نیز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: اکنون بیش از ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب از طریق خط انتقال طرح آبرسانی به همدان منتقل می‌شود که با بهره برداری از طرح تصفیه خانه مهاجران، این میزان به یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

ضروری با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ شرکت درگیر تامین تجهیزات طرح آبرسانی به همدان هستند، اظهار داشت: بیشتر تجهیزات طرح آبرسانی به همدان در تصفیه‌خانه مهاجران وارد کارگاه شده و برای دریافت سایر تجهیزات مورد نیاز نیز، پیگیری‌های لازم انجام شده است.

او افزود: ایستگاه‌های پمپاژ شماره یک، ۲ و سه تصفیه خانه مهاجران تکمیل شده است و با تلاش گروه‌های کاری الکترو پمپ‌های جدید خط انتقال در حال نصب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه سلامت و بهداشت آب در پروژه آبرسانی به شهر همدان در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: برق مورد نیاز فاز نخست این طرح، در ایستگاه‌های شماره یک، ۲ و سه، با استفاده از خط اضطراری تامین شد، اما برای فاز دوم باید خط اصلی تامین برق احداث شود.

او گفت: خط برق‌رسانی شامل انتقال ۷۰ کیلومتر برق فشار قوی با قدرت ۶۳ کیلوولت است که از پست بیجار آغاز و به ایستگاه‌های سه گانه پمپاژ منتهی می‌شود.

ضروری بیان کرد: این خط نیازمند ۲۹۵ دکل فشار قوی بود که اکنون ۲۹۴ دکل نصب و حدود ۵۰ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر خط انتقال نیز، کابل کشی شده است.

او افزود: ارتقای پست زمینی بیجار و ساخت ۲ پست زمینی ۶۳ کیلو ولت به ۶.۶ کیلو ولت به موازات این طرح انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز احداث این پست‌های برق زمینی تهیه شده است ابراز امیدواری کرد بزودی نیز این تجهیزات نصب، راه‌اندازی و ایستگاه‌های پمپاژ با ظرفیت کامل وارد مدار شوند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار