سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۷ و نیم میلیون قطعه جوجه ریزی مرغ گوشتی در استان انجام شده است.

مهدی شکاری گفت: از ۱۱۴ واحد تولید مرغ گوشتی استان ۱۰۸ واحد فعال هستند تا قیمت مرغ زنده در بازار به ۳۹ هزار تومان و مرغ بسته بندی شده آماده پخت ۵۶ هزار ۷۰۰ تومان باشد.

او گفت : آذر ماه امسال روزی ۵۸ تن گوشت مرغ در استان تولید شده در حالی که نیاز مصرف بازار استان حداکثر ۳۵ تن است با اینحال برای روز‌های منتهی به شب یلدا ۱۵۰ تن ذخیره سازی و در حال توزیع است.

شکاری گفت: جوجه ریزی امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته، اما به مردم این اطمینان را می‌دهیم که برای روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱ جوجه ریزی به اندازه کافی در حال انجام است و بدون نگرانی نیاز بازار استان را به طور کامل تامین خواهیم کرد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۹۳ میلیارد تومان تسهیلات از محل قانون هدفمند سازی یارانه‌ها برای مرغ داران استان تخصیص یافته و به بانک‌ها معرفی شده اند که تاکنون ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده و برای مابقی هم آمادگی وجود دارد.

شکاری گفت: ۸ واحد مرغ نژاد آرین استان نیز ۱۶ و نیم میلیارد تومان تسهیلات جداگانه دریافت کرده اند تا نزدیک به ۶۰۰ هزار جوجه نژاد آرین تولید کنند و محصول آن‌ها به صورت تضمینی از سوی دولت خریداری خواهد شد.

او گفت : تولید مازاد بر نیاز استان به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.