وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای فرانسوی خود مداخله این کشور در امور داخلی ایران را غیر قابل قبول دانست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در توییتر نوشت: در حاشیه کنفرانس بغداد ۲، گفتگوی وزرای خارجه فرانسه و ایران. مداخله فرانسه در امور داخلی ایران را غیر قابل قبول دانستم.

ترمیم مواضع فرانسه مورد گفتگو بود.

توافق داریم که مسیر دیالوگ و دیپلماسی مرجح است. جمهوری اسلامی ایران، قوی و مستحکم است.

چندی پیش در میان اغتشاشات، مکرون رئیس جمهور فرانسه میزبان چهره‌های ضد ایرانی بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۱ دی ۱۴۰۱
«"مسکین"» بر اثر پیری، مریضی یا نقص عضو اصلاً نمی‌تواند کار کند.
**تکریم یتیم** و **اطعام مسکین** باعث "افزایش رزق"، "آسانی زندگی" و "رحمت خدا" می‌شود.
فقیر کار می‌کند اما درآمدش از مخارجش کمتر است.
سوره فجر89/ آیات 16، 17، 18.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
فرانسه کثیف مکرون ملعون ازسرمابمیرر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مشکلات مردم و کشور از طریق مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین و غیره حل نخواهد شد و حل نمی شود و تاکنون برای همه ثابت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۳:۳۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
دشمنان خارجی برای ۸ ساله همه ریاست جمهورهای ایران برنامه مشغولیتی دارند کاملا این نقطه ضعف مقامات ایرانی و درک کردن روزگاری ۸ سال گفتگو تمدن ها !نتیجه ش شد ۸ سال بعد ترویست ها مثل داعش ! برای ۸ سال هم مشغولیت برجامی!

حالا این ۴ سال ریاست جمهوری دارند ترفند مشغولیتی دیگه اغتشاش بنام آزادی زن!

مقامات ایرانی لطفا با تدابیر صحیح تو تله مشغولیتی نیفتین

خوب مگه ایران کم قدرت داره؟ ایران هم در امور اشفته فرانسه دخالت کنه

دیگه دنیا اینطور شده نزنی میخوری دخالت جواب دخالت موشک جواب موشک

قراره ایران این ۸ سال پیشرفت همه جانبه بخصوص در اقتصاد و فرهنگ داشته باشه دیگه کافیه مشغولیت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
حمله نماینده پایداری به وزیر خارجه:
دیدار شما با با بورل چه معنایی جز القای ضعف ایران دارد؟
خضریان، نماینده جبهه پایداری در توئیتی ضمن انتقاد ازدیدار و اظهارات امیرعبداللهیان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: اظهارات جناب امیرعبداللهیان با بورل چه معنایی جز القای ضعف و نیازمندی ‎ایران دارد؟! جناب حسین امیرعبداللهیان!
دیدار شما با با بورل چه معنایی جز القای ضعف ایران دارد؟

رویداد۲۴ خضریان، نماینده جبهه پایداری در توئیتی ضمن انتقاد ازدیدار و اظهارات امیرعبداللهیان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: مطمئن باشید مجلس از اجرای دقیق قانون راهبردی کوتاه نخواهد آمد.

وی در توئیتی نوشت: مواضع اخیر طرفین ‎مذاکره برای ‎احیای برجام حاکی از این است که انگار فراموش کرده‌اند که ‎آمریکا با خروج یک جانبه از برجام، مقصر وضع فعلی است؛ و این آمریکا است که برای بازگشت به توافقنامه هسته‌ای، می‌بایست بدعهدی خود را با انجام تعهدات خود که قابل ‎راستی آزمایی باشد، جبران کند.

بیشتر بخوانید: ایران در چه شرایطی پیشنهاد بازگشت به مذاکرات هسته‌ای را مطرح کرده است؟

در شرایطی که آمریکا به عنوان مقصر اصلی، نسبت به مذاکرات احیای برجام، اعلام بی‌نیازی می‌کند و تروئیکای ‎اروپا در بیانیه‌ای اقدامات هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای ایران را «فعالیت‌های تنش‌زا» می‌نامد، اظهارات جناب امیرعبداللهیان با بورل چه معنایی جز القای ضعف و نیازمندی ‎ایران دارد؟! جناب حسین امیرعبداللهیان!

آیا مواضع و اقدامات اخیر شما در خصوص ‎مذاکرات هسته‌ای، در شأن ایستادگی مردم ایران است؟! مطمئن باشید مجلس بر مبنای ‎سیاست قطعی نظام، از اجرای دقیق ‎ قانون اقدام راهبردی کوتاه نخواهد آمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا و اروپا و مزدورانشان شعار آزادی می‌دهند اما رفتارشان جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی بوده است.
رفتار و عملکرد حسین امیرعبداللهیان در مذاکره، برجام، مذاکرات وین وغیره همان رفتار و عملکرد بی مورد و بی ارزش ظریف و عراقچی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
آمریکا و رژیم صهیونیستی مانع اصلی نزدیک شدن کشورهای عربی به ایران هستند
شرم آور تاسف بار است که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جنایتکار برای مردم ایران قاضی شده است.
شرم آور تاسف بار است که شبکه اینترنشنال برای مردم ایران قاضی شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
خب شماهم تو امور اونا مداخله کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
پاکستان عملکرد آمریکا در برخورد با تروریسم را زیر سوال برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مشکل برجام از طریق مسیر دیپلماسی حل و فصل نمی شود و از سال 1394 تاکنون برای همه ثابت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مداخله اروپا جنایتکار به همراه مزدورانشان در امور داخلی ایران غیرقابل قبول است/ مسیر دیپلماسی هم نباید پیگیری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
آمریکا به یکی از اصلی‌ترین حامیان نظامی عربستان سعودی تبدیل شده است.
انگلیس به یکی از اصلی‌ترین حامیان نظامی عربستان سعودی تبدیل شده است.
فرانسه به یکی از اصلی‌ترین حامیان نظامی عربستان سعودی تبدیل شده است.
آلمان به یکی از اصلی‌ترین حامیان نظامی عربستان سعودی تبدیل شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
انتقاد امیرعبداللهیان از مداخله فرانسه در امور داخلی ایران، همکار همه جانبه امیرعبداللهیان با فرانسه در اردن شرم آور و تاسف بار است.
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
ایوول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
آمریکا: ایران از بازگشت متقابل به برجام عقب‌نشینی کرد
اگر ایران از بازگشت متقابل به برجام عقب‌نشینی کرد و ما هم همه جانبه استقبال می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
سوال اینجاست چرا تاکنون وضعیت وخیم حقوق و جایگاه زنان در فرانسه درشورای کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل بررسی و رسیدگی نمی شود؟ پس مدعیان حقوق بشر جنایتکار به سرکردگی آمریکا جنایتکار کجا هستند هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
تکرار مواضع غیرسازنده و ضد ایرانی آمریکا و متحدانش در نشست شورای امنیت و این در حالی است که آمریکا جنایتکار، انگلیس و فرانسه و مزدورانشان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 1394 تاکنون انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، بمب های خوشه ای وغیره عربستان سعودی و امارات را در جنگ یمن تامین می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
خط و نشان کره شمالی برای ژاپنی‌ها
کره شمالی بزرگ‌ترین طرح نظامی ژاپن از زمان جنگ جهانی دوم که تازه از آن رونمایی شده را محکوم کرده و متعهد شده «در عمل نشان دهد» که این اقدام چقدر «خطرناک» است!
چند روز پیش بود، که در ادامه «تغییر اولویت‌ها»ی استراتژیک ژاپن، توکیو اعلام کرد تا سال ۲۰۲۷ حدود ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور دفاعی خواهد کرد، این به آن معنا است که حدود ۱ درصد بیشتر از بودجه دفاعی فعلی صرف امور نظامی خواهد شد. بر اساس تولید ناخالص داخلی فعلی این کشور، هزینه سالانه دفاعی ژاپن معادل حدود ۸۰ میلیارد دلار خواهد شد. این میزان بودجه دفاعی، ژاپن را به دارنده سومین بودجه نظامی بزرگ جهان بعد از آمریکا و چین تبدیل خواهد کرد. چنین برنامه‌ای برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم به ژاپن این امکان را می‌دهد تا در برابر تهدیدهای موشکی همسایه‌هایش ایستادگی کند.
در واکنش به این اقدام سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی روز سه‌شنبه تأکید کرد که این استراتژی امنیتی جدید ژاپن به طور موثری به یک «سیاست متهاجمانه جدید» رسمیت می‌بخشد و تغییری اساسی در محیط امنیتی شرق آسیا ایجاد می‌کند. وی ضمن انتقاد از آمریکا به دلیل «تشویق و تحریک ژاپن» نسبت به این برنامه امنیتی خاطرنشان کرد: «واشنگتن حق ندارد با تحریک ژاپن مشکلاتی را برای کره شمالی ایجاد کند.»
این سخنگوی پیونگ‌یانگ که نامش ذکر نشده است، طی بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA منتشر شد، افزود که ما با اقدامات عملی خود نشان خواهیم داد که چقدر نسبت به تلاش‌های ناعادلانه و طمعکارانه‌ ژاپن درخصوص تحقق جاه‌طلبی‌هایش نگران و ناخرسند هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
آغاز دور دوم اعتصاب‌ها در انگلیس ارتشی‌ها راننده آمبولانس شدند
با شروع دور دوم اعتصاب‌پرستاران انگلیسی در اعتراض به بحران اقتصادی، دولت این کشور برای مدیریت بحران صدها نیروی ارتش را برای کمک به بیمارستان‌ها به خدمت گرفته است؛ اقدامی که بنابر اعلام مقامات بلند پایه نظامی این کشور باعث ایجاد نارضایتی گسترده بین نظامیان شده است.


جنگ اوکراین امروز 300 روزه شد. این جنگ با وجود خسارات هنگفت و ویرانگری که برای مردم اروپا و اوکراین در پی داشته همچنان ادامه دارد و برخی رهبران غرب نیز بر ادامه آن اصرار می‌ورزند. در این میان اصرار کشورهای اروپایی مثل انگلیس به ادامه جنگ با وجود گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر این که اروپا به دلیل بحران انرژی 1000 میلیارد دلار متضرر شده، بسیار عجیب به نظر می‌رسد. علی‌رغم تلاش اروپا برای پرکردن مخازن گاز برای سپری کردن زمستان، نسبت مصرف به جایگزینی در روندی نزولی قرار گرفته و ادامه این روند صنایع تولیدی اروپا را با بحران جدی مواجه کرده است. خبرگزاری بلومبرگ در این زمینه پیش‌بینی کرده که «وضعیت بی‌ثبات واردات گاز حداقل تا سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد یافت تا شاید در آن سال‌ها قراردادهای قطر و آمریکا به بار نشیند و ثبات نسبی به‌وجود آید.» به گزارش نورنیوز «فاتح بیرول»، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی نیز اخیراً طی سخنانی در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین تصریح کرده که هم زمان با شروع مصرف در آستانه زمستان، میزان ذخایر از ۹۵ درصد به ۶۵ درصد کاهش خواهد یافت.وی با تشریح وضعیت تولید و مصرف گاز در سال آینده میلادی از کشورهای اروپایی درخواست نمود که با توجه به وضعیت موجود دچار اعتماد به نفس کاذب نشوند.
فرصت‌طلبی آمریکا
کشورهای اروپایی که در کنار آمریکا، متحدان اصلی اوکراین محسوب می‌شوند از یک سو به‌دلیل پشتیبانی همه‌جانبه تسلیحاتی و مالی از کیف، متحمل هزینه‌های سرسام‌آور مالی شده‌اند و از سوی دیگر به‌دلیل وابستگی قابل توجه به نفت و گاز روسیه که اکنون انتقال آن به قاره سبز بشدت محدود شده با بحران‌های اجتماعی و سیاسی در داخل رو‌به‌رو می‌باشند. آمریکا نیز علی رغم ارائه وعده‌های امیدوارکننده درخصوص تامین انرژی مود نیاز اروپا، فرصت را غنیمت شمرده و انرژی مورد نیاز اروپا را با قیمتهایی تا ۴ برابر نرخ جهانی به این کشورها می‌فروشد.مسئله‌ای که صدای رهبران اروپایی را درآورده است. طی هفته‌های گذشته،رومانی، آلمان، انگلیس، فرانسه‌، ایتالیا و جمهوری چک صحنه ناآرامی و اعتراضات مردمی گسترده بوده و اینک در آستانه سال نو میلادی با اعتصاب‌های فراگیر دست به‌گریبان هستند.
انگلیس
در انگلیس اوضاع بسار بحرانی‌تر از سایر کشورهای اروپایی است. این کشور هم اکنون شاهد اعتصاب سراسری است که گفته می‌شود در طول 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. دیروز(سه شنبه ) نیز دور دوم اعتصاب‌پرستاران در انگلیس آغاز شد‌، رهبران اتحادیه‌پرستاران انگلیس به دنبال اعتصاب 100 هزار نفری پنج شنبه گذشته تهدید کرده بودند در صورتی که دولت از مواضع خود عقب‌نشینی نکند، به اعتصابی گسترده‌تر دست خواهند زد،دیروز این تهدید خود را عملی کردند. بر این اساس اعضای کالج‌پرستاری سلطنتی انگلیس که اتحادیه تجاری‌پرستاران این کشور است در انگلیس، ولز و ایرلند دست به اعتصاب زده و خواستار افزایش دستمزدها همزمان با رکورد تورم در این کشور هستند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در مجموع ۱۰۰ هزار‌پرستار در این اعتصاب که بابت امتناع مقام‌های انگلیسی در انجام مذاکرات دستمزد برگزار می‌شود، حضور داشتند دولت انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۲۰۰ سرباز را برای تکمیل رانندگان آمبولانس اعتصابی و کارکنان مرزی اعزام خواهد کرد. پیش از این مقامات پلیس ناراحتی خود را از به کارگیری پلیس انگلیس به عنوان راننده آمبولانس اعلام کرده بودند خدمه آمبولانس قرار است امروز اعتصاب کنند و به‌پرستاران، کارکنان راه‌آهن، افسران پاسپورت و کارکنان پست ملحق شوند که همگی در هفته‌های آتی دست به اعتصاب خواهند زد..نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سطح بالایی از حمایت از کارگران- به‌ویژه‌پرستاران، که اعتصاب‌هایشان در سراسر انگلیس، ولز و ایرلند شمالی اولین اعتصاب در تاریخ ۱۰۰ ساله اتحادیه‌شان، است، وجود دارد. بر اساس گزارش‌ها حدود ۴۱۷ هزار روز کاری به دلیل اعتصابات در ماه اکتبر(مهر) از دست رفت که بالاترین رقم در یک دهه اخیر است. اتحادیه‌ها به دنبال افزایش دستمزدها هستند تا با تورم همگام شوند، تورمی که در ماه نوامبر(آبان) ۱۰.۷ درصد بود که‌اندکی نسبت به ۱۱.۱ درصد در اکتبر(مهر) کاهش داشت اما همچنان بالاترین رقم در ۴۰ سال گذشته است، مقابله کنند.
توافق اروپا برای تعیین سقف قیمت گازی
اما در تلاشی دیگر برای مدیریت بحران انرژی در اتحادیه اروپا، وزرای انرژی این اتحادیه بالاخره روی دخالت شدید در بازار و طرح بحث برانگیز و مورد مناقشه تعیین سقف برای قیمت گاز به منظور مقابله با بحران انرژی در این اتحادیه به توافق رسیدند. به گزارش تسنیم به نقل از «اس ار اف» سوئیس، قیمت گاز طبیعی در اتحادیه اروپا به 180 یورو در هر مگاوات ساعت محدود شده است. این قیمت هدف برای مشتریان بزرگ اعمال می‌شود، نه مصرف کنندگانی که قیمت آنها تحت تأثیر عمده‌فروشان است. به این ترتیب در اتحادیه اروپا، قیمت گاز عمده‌فروشی در آینده محدود خواهد شد. سخنگوی شورای وزیران اتحادیه اروپا اعلام کرد وزرای انرژی کشورهای اتحادیه اروپا درباره این امکان مداخله در بازار توافق کردند.به گفته رابرت‌هابک، وزیر اقتصاد آلمان این کشور به لطف تدابیر امنیتی مختلف توانست با این موضوع موافقت کند. بر اساس یک گزارش رسانه‌ای، دولت روسیه ترمز برنامه‌ریزی شده قیمت گاز که در اتحادیه اروپا درباره آن توافق شده است را غیرقابل قبول توصیف کرده است. خبرگزاری «اینترفاکس» به نقل از «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت که این حمله به قیمت گذاری در بازار است.این مکانیسم می‌تواند از 15 فوریه 2023 (26 بهمن 1401)فعال شود. آلمان، هلند و اتریش تا همین اواخر با این طرح مخالف بوده و درباره اجرای آن ترس و نگرانی داشتند که اگر سقف قیمتی وجود داشته باشد، گاز طبیعی مایع دیگر نمی‌تواند به اروپا بیاید. این کشورها بر این باورند که در صورت کمبود گاز‌، جنگ بر سر توزیع ممکن است در بین کشورها رخ دهد یا تامین کنندگان می‌توانند گاز خود را در بازارهای آسیایی بفروشند، جایی که می‌توانند قیمت‌های بالاتری داشته باشند. روز دوشنبه قیمت گاز 110 یورو در هر مگاوات ساعت بود. با این حال، در ماه آگوست(مرداد)، قیمت به بیش از 340 یورو در مگاوات ساعت رسیده بود.
آموزش نیروهای اوکراینی پیش از جنگ
اما در خبری دیگر که نشان از آمادگی آمریکا برای جنگ اوکراین مدت‌ها قبل از شروع آن دارد روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از یک فرمانده سایبری ارشد آمریکا نوشت که «نیروی ماموریت ملی سایبری» پنتاگون مدت‌ها با مشورت‌های روزانه، دفاع دیجیتالی اوکراین را پشتیبانی کرده است. به گفته وی این همکاری در راستای دفاع از شبکه‌های رایانه‌ای در معرض خطر اوکراین صورت گرفته است.به نوشته این رسانه، پیش از اینکه تمام نیروهای آمریکایی مدتی قبل از شروع جنگ از اوکراین عقب‌نشینی کنند، واشنگتن یک تیم حدودا ۴۰ نفره از این نیرو را برای کمک به افزایش قابلیت‌های دفاعی این کشور در خاک اوکراین داشت.فرمانده این نیروها گفت که آمریکا به این عملیات از داخل خاک خود برای کمک به اوکراین و متوقف کردن هکرهای روسیه همچنان ادامه می‌دهد.
معضل فرار سربازان از جبهه اوکراین
با طولانی شدن جنگ موضوع فرار نیروهای اوکراینی نیز به یک معضل نگران‌کننده برای فرماندهان ارتش اوکراین تبدیل شده است. فرمانده کل ارتش اوکراین در همین راستا از رئیس‌جمهور این کشور خواست با امضای قانونی، مانع اقداماتی مثل فرار از خدمت، ترک یک واحد نظامی یا محل خدمت و نافرمانی از دستورات رزمی‌شود. به گفته «والری زالوژنی» خلأهای فعلی در قوانین که فقط جریمه نقدی یا احکام وابسته به عفو مشروط را شامل می‌شود، ناعادلانه است و باعث از دست دادن پرسنل، قلمرو و غیرنظامیان در خط مقدم می‌شود. او در ویدئویی که در فیس‌بوک خود به اشتراک گذاشت، از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین خواست قانونی را امضا کند که به این موضوع رسیدگی کند و گفت که نظام ارزش‌های نظامی و راه‌حل پیشنهادی منعکس‌کننده نظرات فرماندهان یگان است.
تقویت راهبرد نظامی اروپا
خبر دیگر این که رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به جنگ در اوکراین گفت: بازگشت جنگ به اروپا، کشورمان را مجبور کرد تا راهبرد نظامی خود را تقویت کنیم.
به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، امانوئل ماکرون روز سه‌شنبه روی عرشه ناو هواپیمابر شارل دو گل اظهار داشت: هدف ما از تقویت راهبرد نظامی آماده‌‌سازی ارتش‌ها بر اساس یک مدل کامل است.رئیس‌جمهور فرانسه که برای شرکت در جشن کریسمس با سربازان، روی این ناو هواپیمابر حاضر شده است، مدل کامل خود را شامل ارتشی توصیف کرد که مستقل عمل کرده و شریکان خود را انتخاب می‌کند تا هم در خاک فرانسه، هم در اروپا و همچنین در دریای مدیترانه اقدام به محافظت از منافع خود کند.ماکرون همچنین در مصاحبه اختصاصی با شبکه رادیویی فرانس‌اَنفو نیز گفت: بسیار واضح است که جنگ، بازگشت جنگ به اروپا و بازی قدرت‌ها، ما را ملزم می‌کند که خودمان را مجهز کنیم و راهبرد واقعی داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
امیرعبداللهیان در دیدار با بورل:
اشک تمساح کشورهای غربی در حمایت از مردم ایران باورپذیر نیست
وزیر امور خارجه در دیدار با بورل ضمن یادآوری رویکرد کشورهای غربی در نقض حقوق بشر ملت ایران از جمله در همراهی با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، ریختن اشک تمساح از سوی این کشورها در حمایت از حقوق مردم ایران را باورپذیر ندانست.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه و در حاشیه نشست بغداد ۲ در امان پایتخت اردن با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.
در نشست امیرعبداللهیان و بورل که علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و انریکه مورا معاون بورل و هماهنگ‌کننده مذاکرات نیز حضور داشتند، مهم‌ترین موضوعات در دستور کار ایران و اتحادیه اروپا به ویژه شرایط حاکم بر مذاکرات وین، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای جمع‌بندی مذاکرات وین بر اساس پیش‌نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌ها مذاکرات سخت و فشرده است، به طرف‌های مقابل توصیه کرد با پرهیز از سیاسی‌کاری و با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع‌بینانه، تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند. رئیس ‌دستگاه دیپلماسی رویکرد کشورهای غربی در حمایت از اغتشاشگران و وضع تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه‌های واهی حمایت از حقوق بشر مردم ایران را محکوم کرد و حمایت از حقوق بشر را جزو اصول پایه‌ای انقلاب اسلامی خواند و ضمن یادآوری رویکرد کشورهای غربی در نقض حقوق بشر ملت ایران از جمله در همراهی با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، ریختن اشک تمساح از سوی این کشورها در حمایت از حقوق مردم ایران را باورپذیر ندانست.
جوزپ بورل در این ملاقات، با تشریح مواضع و رویکردهای اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های اخیر، موضوع برجام و مذاکرات هسته‌ای را جدا از سایر موضوعات در دستورکار دو طرف خواند و بر عزم اتحادیه اروپا برای پیشبرد و به نتیجه رساندن مذاکرات وین تأکید کرد.
به گزارش فارس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در توئیتی با اشاره به گفت‌وگوی امروز خود با وزیر خارجه ایران، نوشت: «توافق کردیم راه‌های ارتباطی را باز نگه داریم.»
امیرعبداللهیان: انتظار نداریم که
از خاک عراق، هیچ تهدیدی
متوجه همسایگان شود
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه دیروز ۲۹ آذرماه در نشست بغداد ۲ در امان پایتخت اردن به تشریح نظرات جمهوری اسلامی ایران در رابطه با عراق، منطقه و برخی موضوعات بین‌المللی پرداخت.
وزیر امور خارجه کشورمان در سخنان خود، ضمن تاکید بر حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از دولت و‌ ملت عراق، ابراز امیدواری کرد که در نتیجه تعامل و همکاری کشورهای حاضر در این نشست، منطقه خلیج‌فارس شاهد توسعه‌، آبادانی و ثبات بیشتری باشد.
امیرعبداللهیان، گفت‌وگو و همکاری بین کشورهای منطقه برای رسیدن به یک فهم مشترک جهت نیل به ثبات، صلح و توسعه را نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت قطعی خواند.
وی گفت: از زمان آغاز به کار دولت من، جمهوری اسلامی ایران مناسبات خود را با کشورهای همسایه از جمله کشور برادر جمهوری عراق گسترش داده و حمایت خود از دولت عراق و نخست‌وزیر آن آقای سودانی را در رشد و شکوفایی عراق مورد تأکید قرار داده است. ما آرامش و ثبات خودمان را متصل و وابسته به ثبات و امنیت در کل منطقه می‌دانیم و بر همین اساس است که سیاست ثابت و بدون تغییر ما دوری از جنگ و کمک به اعاده امنیت و ثبات در منطقه بوده است.
رئیس ‌دستگاه دیپلماسی با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران پاک‌ترین خون‌ها و شجاع‌ترین فرزندانش را برای دفاع از امنیت و ثبات منطقه، در کنار ملت و دولت عراق و سوریه و در مصاف با داعش تقدیم کرده است، یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان که با ترور مستقیم رژیم آمریکا به شهادت رسیدند را گرامی داشت.
وزیر امور خارجه کشورمان، جایگاه عراق در برقراری صلح و‌ ثبات در منطقه را مهم و از نقش مثبت منطقه‌ای عراق در جهت برقراری صلح و ثبات منطقه و ترویج فرهنگ گفت‌وگو استقبال کرد و آمادگی تهران برای تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای را یادآور شد. رئیس ‌دستگاه دیپلماسی کشور با بیان اینکه، امنیت، امری وارداتی و خریدنی نبوده و قابل گزینش از منطقه‌ای به منطقه دیگر نیست، از عدم حضور نماینده جمهوری عربی سوریه در نشست امروز ابراز تاسف کرد. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران انتظار ندارد که از خاک عراق، هیچ تهدیدی متوجه همسایگان شود.
وزیر خارجه کارآمدترین مدل ائتلاف در بین کشورهای منطقه را، ائتلاف برای صلح و توسعه با مشارکت همه کشورهای منطقه دانسته و در همین رابطه، ضرورت همکاری‌های کشورهای منطقه در برخورد با چالش‌های منطقه‌ای، نظیر موضوعات زیست محیطی و پدیده طوفان‌های گرد و غبار را یادآور شد.
امیرعبداللهیان، ضمن برشمردن ظرفیت‌های ژئوپولیتیکی و اقتصادی منطقه از جمله در زمینه حمل‌ونقل و ترانزیت بین آسیا، اروپا و آفریقا، این ظرفیت‌ها را محرک و زمینه‌ساز مناسبی برای همکاری مشترک بین کشورهای منطقه عنوان کرد. وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر جدیت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات دو سال گذشته درخصوص برنامه هسته‌ای، رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار را هدف طرف ایرانی در مذاکرات اعلام کرد و گفت: امروز با آقای جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکراتی داشتم و ضمن تشکر از نقش سازنده ایشان در مذاکرات وین، به ایشان گفتم که ما با رعایت خطوط قرمز و متون پیش رو، آماده جمع‌بندی هستیم.
تاکید بر منطقه عاری از سلاح هسته‌ای و‌ کشتار جمعی و ضرورت جلوگیری از فرصت تهدید امنیت منطقه توسط کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی، از دیگر محورهای سخنرانی وزیر امور خارجه بود. امیرعبداللهیان در پایان، مسئله فلسطین را همچنان موضوع اول جهان اسلام نامید و ضمن حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در مقابل اشغالگری، راه‌حل سیاسی مسئله فلسطین را با توجه به اصل «حق تعیین سرنوشت»، برگزاری رفراندم بین ساکنان اصیل سرزمین تاریخی فلسطین، اعم از مسلمانان، یهودیان و مسیحیان و تشکیل دولت واحد فلسطین به پایتختی قدس خواند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
جریان سلطه و دلقک‌های داخلی آنها که در انتظار سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند کور خوانده‌اند اگر تصور کنند می‌توانند این امت را به زانو درآورند. آنها این مردم را نشناخته‌اند. وقتی از مردم دعوت می‌شود به کمک مرغداران بشتابند مردم با زمان‌شناسی خود افتخار خلق می‌کنند. این ملتی است که جوانش در سر سفره عقد می‌گوید الان وقت استجابت دعاست و من از خداوند طلب شهادت می‌کنم و یا پدر شهید به رهبر معظم انقلاب می‌گوید سرتان سلامت فرزندم هدیه ناقابلی بود! فرزندان دیگر هم هدیه به شما. جریان سلطه که غیر از جنایت از او انتظاری نیست ولی به دلقک‌های داخلی جیره‌خوار می‌گویم به خود آیید که با نوکری برای دشمن راه به جایی نخواهید برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
قطعا هیچ کس از اعدام کسی خوشحال نمی‌شود. ولی امنیت اجتماعی مردم مهم‌تر است. وقتی فردی با سلاح سرد یا گرم موجب به شهادت رساندن و یا قتل و آدم‌ربایی، بستن خیابان و تهدید و ترساندن مردم می‌شود براساس قانون اسلام نمی‌توان از کنار این جنایات او بی‌تفاوت گذشت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
اروپاکه سابقه چرکینی از قتل میلیون‌ها زن از ملل دیگر را در پرونده ننگین خود دارد و حتی به اقرار رئیس‌جمهور فرانسه زنان خود این کشور نیز امنیت ندارند که با سرویس عمومی تردد نمایند برای لغو عضویت ایران در کنوانسیون زنان سازمان ملل‌،کشورمان را ناقض حقوق زنان معرفی می‌کند! رو که نیست سنگ پاست! به اقرار تمام ‌اندیشمندان جهان آزادی و کرامتی که زنان در ایران دارند در هیچ جای دنیا ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
جالب توجه این که آمریکا تنها کشوری است که کنوانسیون حقوق کودک را امضاء نکرده و همچنین کودکان را بدون امکان عفو به حبس ابد محکوم می‌کند. چنین ضد بشری که 2 هزار و 500 کودک را به حبس ابد محکوم کرده غلط می‌کند دم از حقوق بشر می‌زند یا به اجرای حدود اسلام در ایران اعتراض می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
پمپئو، ترامپ و جو بایدن، هر سه سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی هستند.
ولی ما اگر آمریکا را در خلیج فارس یک ماه تحریم کنیم در سراسر جهان فاجعه ایجاد می شود
ولی ما اگر اروپا را در خلیج فارس یک ماه تحریم کنیم در سراسر جهان فاجعه ایجاد می شود

1 - سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
2 - شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
3 - شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
آمریکا جنایتکار به اسم دفاع از حقوق بشر، در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست اقدامات تروریستی می زند.
آمریکا جنایتکار به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان و داعش، در سراسر منطقه خاورمیانه جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست اقدامات تروریستی می زند.
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ تحمیلی هشت ساله همه جانبه با رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور همکاری نظامی کرده است و هم انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، بمب های خوشه ای و سلاح شیمیایی صدام را تامین کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
و این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان متاسفانه در اردن با فرانسه مذاکره و همکاری کرده است چرا؟
آخرین اخبار